۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳

اعطای تسهیلات بانکی به مدارس غیردولتی

زاهدی، رییس کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس: طبق قانون تأسیس مدارس غیردولتی، تسهیلات از سوی بانک‌ها در اختیار مدارس قرار می‌گیرد البته در قانون پیش بینی شده است که تسهیلاتی برای ساخت این مدارس از طریق بانک‌ها در نظر گرفته شود که محدودیتی نیز در سقف تسهیلات وجود ندارد. / در کل کشور حدود ۱۲۰ هزار کلاس درس نیاز به تعمیر، بازسازی و تخریب دارد.

به گزارش عیارآنلاین، ماجرای تحصیل دانش‌آموزان روستایی،‌ عشایری و کودکان کار قصه پرغصه خود را دارد. دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری باید با به جان خریدن محرومیت‌ها و تحمل سختی‌ها به تحصیل بپردازند، طی کیلومتر‌ها مسیر برای رسیدن به مدرسه، کمبود امکانات آموزشی در مدرسه، تحصیل در مدارس فرسوده و کپری و اقامت در مدارس شبانه‌روزی تنها بخشی از سختی‌های تحصیل در مناطق محروم کشور است.

برخی مدارس روستایی قدمت بسیار بالایی دارند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد. طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش یک‌سوم مدارس کشور تخریبی هستند و بیشترین مدارس تخریبی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند به‌گونه‌ای که حدود ۱۸ هزار کلاس درس در این استان وجود دارد که ۶ هزار کلاس درس تخریبی است.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص مدارس فرسوده در کشور اظهار کرد: در کل کشور حدود ۱۲۰ هزار کلاس درس نیاز به تعمیر، بازسازی و تخریب دارد همچنین مدارس کپری در جنوب استان کرمان و سیستان‌وبلوچستان بیشتر است.

وی افزود: ۱۲۰ هزار کلاس درس در کشور فرسوده هستند و با کوچک‌ترین حادثه‌ای تخریب و بر سر دانش‌آموزان آوار خواهند شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برخی مناطق مدرسه ساخته شده است اما دانش‌آموز وجود ندارد، گفت: آمار دقیقی وجود ندارد تا بدانیم جمعیت دانش‌آموزی در سال‌‌های آینده چه میزان رشد دارد تا براساس آن اقدام به ساخت مدرسه کنیم.

زاهدی عنوان کرد: باید بتوانیم روند رشد جمعیت دانش‌آموزان را تا ۱۰ سال آینده بررسی کنیم تا بتوان براساس نیازها به ساخت مدرسه پر%

تلگر

چهره‌