۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۸

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: جایگاه پژوهش در برنامه ششم کمرنگ است و باید به ۳ درصد بودجه برسد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است جایگاه تحقیق، پژوهش و توجه به تربیت نخبگان در برنامه ششم توسعه کمرنگ بوده و باید سهم بیشتری از اعتبارات صندوق ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد.

به گزارش عیارآنلاین، ضیاء الله اعزازی ملکی ضمن انتقاد از جایگاه کمرنگ پژوهش و توجه به تربیت نخبگان در برنامه ششم توسعه، گفت: اگرچه مسئولان در لایحه برنامه ششم به مواردی در خصوص موضوع پژوهش و تحقیق اشاره کرده بودند ولی جامع، کامل و رضایت بخش نبود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل ضعف‌های موجود بخش پژوهش در برنامه ششم توسعه، کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تغییرات اساسی را جهت جایگزینی در نظر گرفته است، اظهار کرد: حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط بیشتر صنعت و دانش، تقویت شرکت‌های دانش بنیان، توجه به اقتصاد مقاومتی و پژوهش از جمله پیشنهاداتی است که توسط نمایندگان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شده سهم بیشتری از اعتبارات صندوق ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد، افزود: در این بین پیشنهاد شده، بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها نیز ۳ درصد رشد یابد که در صورت تحقق این امر، نخبگان می‌توانند با آرامش خاطر بیشتری به امور علمی خود برسند و شکوفایی علمی را رقم بزنند.

عضو کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تاکید بسیاری بر سرعت بخشیدن به شتاسب علمی دارند، افزود: با توجه به امر پژوهش می‌توان رشد تولید علم و مقالات علمی را رقم زد؛ موضوعی که افزایش جایگاه رتبه علمی ایران اسلامی در بین برترین‌های علمی جهان را درپی خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه فراهم کردن شرایط پژوهش و تحقیق یکی از راه‌های جلوگیری از فرار مغزها تلقی می‎شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان ایرانی از جمله افراد نخبه دنیا محسوب می‎شود از این رو برای پیشبرد اهداف علمی کشورمان، باید شرایط لازم به منظور فعالیت مناسب این نخبگان را فراهم کرد.

منبع:خانه ملت

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: