۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

شروع به کار مرکز آموزش نیروی انسانی غیر دولتی برای اولین بار

گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش: معلمان مدارس غیر دولتی گزینش شده‌اند و مشکلات به مؤسسان مدارس غیردولتی بر می‌گردد./ در حال تهیه بانک اطلاعاتی از معلمان مدارس غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی کشور هستیم./ در ۲ سال گذشته برای اولین بار مرکز آموزش نیروی انسانی غیر دولتی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شروع به کار کرده است./ معلمان مؤظف هستند برنامه‌های آموزشی مانند معلمان مدارس دولتی را بگذرانند./ معلمان مدارس غیردولتی طی فرایند ایجاد بانک اطلاعاتی دارای شناسنامه می‌شوند.

به گزارش عیارآنلاین، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص «شرایط معلمان مدارس غیردولتی از جهت صلاحیت‌های اخلاقی‌های‌ و علمی»، اظهار داشت: معلمان مدارس غیر دولتی گزینش شده‌اند، اما اگر در مواردی مشکلاتی وجود دارد به مؤسسان مدارس غیردولتی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: اگر مؤسسان مدارس غیر دولتی، معلمان مناسب از جهت صلاحیت علمی، حرفه‌ای و اخلاقی پیدا نکنند، مدرسه تحت مدیریت آنها نیز با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه نخواهد شد.

گُرد با بیان اینکه بر روی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان کار کرده‌ایم، افزود: در حال تهیه بانک اطلاعاتی از معلمان مدارس غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی کشور هستیم تا در این بانک، اطلاعات لازم آنها را جمع‌آوری کنیم؛ این اطلاعات شامل این است که «معلم چه کسی است؟»، «چه سوابق و مدرک تحصیلی دارد؟» و «چه دوره‌های آموزشی را گذرانده است» که مقدمات این کار آماده شده و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سطح حقوق معلمان مدارس غیردولتی را نیز در این بانک اطلاعاتی بررسی می‌کنیم، یادآور شد: اعتقاد دارم این کار دیر انجام شده است اما اگر بتوانیم این معلمان را شناسایی کرده و نقاط ضعف و قدرت آنها را استخراج کنیم، کار بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در بین معلمان مدارس غیردولتی افراد با تجربه و توانمندی داریم؛ ضمن اینکه در ۲ سال گذشته برای اولین بار مرکز آموزش نیروی انسانی غیر دولتی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شروع به کار کرده است.

گُرد گفت: ایجاد این مراکز در استان تهران شروع شده و در بقیه استان‌ها نیز در حال توسعه است؛ ضمن اینکه ۵ استان نیز دارای این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه به توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی اعتقاد داریم، افزود: این معلمان مؤظف هستند برنامه‌های آموزشی مانند معلمان مدارس دولتی را بگذرانند، اما به دلیل نبود دلگرمی‌های لازم، ممکن است آنها بعد از مدتی از مجموعه مدارس غیردولتی خارج شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش بیان داشت: اعتقاد داریم با تشکیل این بانک اطلاعاتی و ایجاد فرم‌های قرارداد یکسانی که به زودی با توجه به تصویب قانون تأسیس مدارس غیردولتی در چهارچوب ضوابط قانون کار قرار می‌گیرند، این روند قانونی شود.

وی افزود: همه معلمان مدارس غیردولتی طی فرایند ایجاد بانک اطلاعاتی دارای شناسنامه می‌شوند و در صورت نیاز به داشتن اطلاعات مربوط به صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی‌شان، اطلاعات این بانک قابل قبول خواهد بود.

منبع: فارس

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: