۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۶
رئیس بخش آموزش و پرورش سازمان مدیریت:

با افزایش اعتبارات نمی‌توانیم اقتصاد آموزش را عملیاتی کنیم

اللهیار ترکمن، رئیس امور آموزش و پرورش سازمان مدیریت: با افزایش اعتبارات نمی‌توانیم اقتصاد آموزش را عملیاتی کنیم چون گلوگاه‌های آموزشی کنترل نشده است و افزایش اعتبار، کار را سخت‌تر می‌کند. یکی از گلوگاه‌های اصلی اقتصاد آموزش، موضوع جذب و به کارگیری نیروی انسانی است

به گزارش عیارآنلاین، علی الهیار امروز در دومین روز از سی‌و‌سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور در سالن اجلاس سران درباره عدم عملیاتی شدن مبانی اقتصاد آموزش در آموزش و پرورش اظهار کرد: مشکل اجرایی نشدن اقتصاد آموزش تامین بودجه نیست بلکه باید گلوگاههای اقتصادی را مشخص کنیم.

وی افزود: یکی از گلوگاه‌های اصلی اقتصاد آموزش، موضوع جذب و به کارگیری نیروی انسانی است چون این موضوع بسیار برای آموزش و پرورش هزینه‌بر است و باید وسواس خاصی در گزینش افراد داشته باشیم.

الهیار محتوای آموزشی را یکی دیگر از گلوگاه‌های اقتصاد آموزش دانست و تصریح کرد: اگر ما بهترین معلمان را هم استخدام کنیم اما محتوای کتب درسی صحیح نباشد، هزینه بیهوده کرده‌ایم.

معاون دفتر آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یادآور شد: اگر روشهایی که محتوای فرآیند آموزش را تسهیل می‌کند را به کار ببریم، توانسته‌ایم به عملیاتی شدن اقتصاد آموزش نزدیک شویم.

وی تاکید کرد: با افزایش اعتبارات نمی‌توانیم اقتصاد آموزش را عملیاتی کنیم چون گلوگاه‌های آموزشی کنترل نشده است و افزایش اعتبار، کار را سخت‌تر می‌کند.

منبع: تسنیم

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: