۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
معاون فانی:

طرح خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم «قانون دائمی» است

گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش:طرح خرید خدمات آموزشی که تحت عنوان واگذاری مطرح شد، برای مناطق محروم و لازم‌التعلیم‌ها،‌ قانون دائمی شده است منتها شرط دارد و آن هم این است که مرکز نیروی انسانی اعلام کند که نیروی انسانی در آن مناطق ندارد.

به گزارش عیارآنلاین، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت ‌های مردمی در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با گلایه از تنگ‌نظری و رقیب دیدن مدارس غیردولتی توسط برخی افراد، اظهار داشت: لایحه تأسیس مدارس غیردولتی چند اشکال داشت که فردا در صحن علنی مجلس، موارد مطرح شده از سوی شورای نگهبان برطرف می‌شود.

وی به صرفه‌جویی سازمان مدارس غیردولتی در بخش فضای آموزشی برای آموزش و پرورش گفت: ۲۱۹ هزار نیروی انسانی در توسط مدارس غیردولتی ایجاد اشتغال شده است و ۹۳ هزار ریال صرفه‌جویی منابع انسانی شده است.

گُرد ادامه داد: طرح خرید خدمات آموزشی که تحت عنوان واگذاری مطرح شد، برای مناطق محروم و لازم‌التعلیم‌ها،‌ قانون دائمی شده است منتها شرط دارد و آن هم این است که مرکز نیروی انسانی اعلام کند که نیروی انسانی در آن مناطق ندارد.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: مدیران به عنوان رئیس کارگروه تعیین شهریه مدارس غیردولتی هستند و باید با مدیریت متناسب، سر و صداها را کاهش دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص شوراهای آموزش و پرورش نیز بیان داشت: شوراهای آموزش و پرورش مهمترین منابع از سایر دستگاه‌ها و اتاق فکر هستند و امیدواریم از این ظرفیت استفاده شود.

*نهاد نیمه جان انجمن اولیا و مربیان/اولیا و مربیان هدف مشترکی ندارند

اصغر احمدی رئیس انجمن اولیا و مربیان نیز در این اجلاس اظهار داشت: آنچه امروز مشارکت انجمن اولیا و مربیان نامیده می‌شود در قالب نهاد نیمه جان انجمن اولیا و مربیان انجام می‌گیرد یعنی نه احساس می‌کنید زنده است و نه احساس می‌کنید مرده است.

وی با بیان اینکه باید تکلیف انجمن اولیا و مربیان مشخص شود، گفت: اگر بخواهد مشارکت انجمن اولیا و مربیان محقق شود باید تربیت را برجسته کنیم و به عنوان روح در فعالیت آنها بدمیم.

احمدی با تأکید بر اینکه اولیا و مربیان هدف مشترکی ندارند، بیان داشت: تربیت به معنی تحقق همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان در جهت اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت است؛ وقتی آسیبی درجامعه صورت می‌گیرد یعنی درباره محصول کار ما صحبت می‌شود.

وی اظهار داشت: تحقیقاتی انجام شده است که می‌گوید مردم نمی‌توانند کار جمعی کنند یا پنهان کاری می‌کنند و بنده توصیه می‌کنم که مسئولان آموزش و پرورش هر سال یکی از این محورها را طرح و به عنوان هدف خود و اولیا قرار دهند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: باید هدف مشترک بین خودمان و اولیا تعریف کنیم تا مشارکت حقیقی تحقق یابد.

منبع: فارس

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: