۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

نمرات امتحانات نهایی مدارس غیردولتی مناطق محروم در وضعیت اسفباری هستند

عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی در مناطق برخوردار در وضعیت خوبی در جدول برخوردارند، گفت: مدارس غیردولتی مناطق محروم در وضعیت اسفباری هستند./هنوز مشکلات بودجه‌ای اجازه نداده فرآیند تصحیح اوراق را نیز الکترونیکی کنیم.

به گزارش عیارآنلاین، عبدالرسول عمادی در سومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم در الکترونیکی کردن برگزاری امتحانات، متمرکز بودیم و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است، گفت: هنوز مشکلات بودجه‌ای اجازه نداده فرآیند تصحیح اوراق را نیز الکترونیکی کنیم. در حال حاضر ثبت و ارسال نتایج و تجمیع آنها در قالب سامانه فاینال انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور ثبت فرآیند فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان نیز سامانه‌ای طراحی کردیم و درصدد هستیم فرایند فارغ‌التحصیلی را به پایه‌های پایین‌تر تسری دهیم و به مرحله‌ای برسیم که برای هر دانش‌آموز در هر پایه یک فرآیند فارغ‌التحصیلی ثبت شود.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارسال سوابق به سازمان سنجش از دیگر اقدامات انجام شده به منظور الکترونیکی کردن امتحانات نهایی در حال انجام است، گفت: نتایج امتحانات نهایی ۳ ساله ۹۴، ۹۵، ۹۶ به تفکیک دروس و برای همه استان‌ها تفکیک شده و قابل بررسی و تحلیل است.

عمادی ادامه داد: هرچه از مناطق بالای جدول نتایج به سمت پایین حرکت می‌کنیم، بستگی معنادار میان نمرات مستمر و ارزشیابی پایانی کاهش می‌یابد. این به این معناست که هرچه در فرآیند نمره‌دهی مستمر بهتر عمل شده است، نتایج ارزشیابی پایانی نیز بهتر بوده است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی در مناطق برخوردار در وضعیت خوبی در جدول برخوردارند، گفت: مدارس غیردولتی مناطق محروم در وضعیت اسفباری هستند و برخی در انتهای جدول قرار دارند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج رسیدگی به اعتراضات دانش‌آموزان نیز گفت: در برخی مناطق اعتراضات دانش‌آموزان به نتایج امتحانات بیشتر بوده و وقتی رسیدگی شده، مشخص شده است که ۸۰ درصد این اعتراضات وارد و عمدتا تغییر مثبت نمره پس از تصحیح مجدد اوراق اتفاق افتاده است.

منبع: ایسنا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: