۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶

توسعه متوازن مدارس غیردولتی مدنظر آموزش و پرورش است

گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش: دو بحث مطرح است یا اینکه باید بگوییم از اساس فعالیت مدارس غیردولتی را قبول نداریم یا اینکه فعالیت آنها را پذیرفته اما بر نظام‌مندشدن تاکید داشته باشیم که این موضوع مد نظر ماست.

به گزارش عیارآنلاین، مرضیه گرد در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه سی‌وسومین اجلاس روسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور در خصوص دائمی شدن قانون تأسیس مدارس غیردولتی گفت: با همراهی نمایندگان مجلس، ۱۴ بند این لایحه که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته شده بود، بررسی و مشکلات رفع شد سپس با رأی‌گیری در صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این قانون برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و پس از آن به عنوان قانون لازم الاجراست.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در پاسخ به این پرسش که قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی این شبهه را ایجاد می‌کند که آموزش و پرورش به دنبال خصوصی‌سازی است، عنوان کرد: مدارس غیر‌دولتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان مدارس اسلامی فعالیت می‌کردند و قانون مدارس غیردولتی ۲۷ سال قبل تصویب شد، پس از ۲۰ سال در سال ۸۷ قانون آزمایشی برای رفع اشکالات به مدت ۵ سال دیگر تمدید شد.

وی گفت: قانون آزمایشی آسیب شناسی و ایرادات آن مشخص شد به گونه‌ای که برخی از بندهای آن تا به حال اجرا نشده بود بنابراین تصمیم به اجرای آنها گرفتیم که می توان به تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد.

گرد ادامه داد: طی یک سال گذشته بحث دائمی شدن قانون تأسیس مدارس غیردولتی را مطرح کردیم که این موضوع در دولت و مجلس بحث و بررسی و به شکل یک لایحه دائمی تقدیم مجلس شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اجرای این قانون به گسترش تعداد مدارس غیر دولتی در کشور و هدایت دانش آموزان به سمت این مدارس منجر می‌شود، گفت: دو بحث مطرح است یا اینکه  باید بگوییم از اساس فعالیت مدارس غیردولتی را قبول نداریم یا اینکه فعالیت آنها را پذیرفته اما بر نظام‌مندشدن تاکید داشته باشیم که این موضوع مد نظر ماست.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی بیان کرد: براساس این قانون عنوان کردیم که بایدتوسعه متوازن در افزایش تعداد مدارس غیردولتی مدنظر باشد یعنی این مدارس در شهرهایی که تقاضای مردمی وجود دارد، ایجاد می‌شوند و از سوی دیگر قدرت حاکمیتی آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی گسترش می‌یابد.

منبع: تسنیم

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: