۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۸

کمبود ١٠ هزار هیات علمى در دانشگاه‌هاى علوم پزشکى

لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت: طى یک نظرسنجى از دانشجویان، عمده چالش هاى آموزش عالى، توسعه و ارتقا زیرساخت‌ها بوده است که دانشگاه‌هاى علوم پرشکى نیز در حوزه هیات علمى، نیروى انسانى، بودجه و تجهیزات دچار کمبودهایى هستند.

محمدباقر لاریجانیبه گزارش عیارآنلاین، لاریجانى معاون آموزشى وزارت بهداشت در نشست معاونان آموزشی دانشگاه هاى علوم پزشکى سراسر کشور که امروز در کتابخانه مرکزى دانشگاه علوم پزشکى ایران برگزار شد، گفت: طى یک نظرسنجى از دانشجویان، عمده چالش هاى آموزش عالى، توسعه و ارتقا زیرساخت‌ها بوده است که دانشگاه‌هاى علوم پرشکى نیز در حوزه هیات علمى، نیروى انسانى، بودجه و تجهیزات دچار کمبودهایى هستند.

لاریجانی عنوان کرد: هرچند تا به امروز نیز نظام آموزش عالی سلامت در کشور با بهره‌مندی از وجود ۱۸ هزار عضو هیات علمی و هزار و ۴۲۸ فرد با مدرک Ph.D در بستر دانشگاه‌های علوم پزشکی، موفق به تربیت بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی شده است، اما این مهم در میان کشورهای منطقه کم‌نظیر است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه بار بیماری‌ها، تغییرات هرم جمعیتی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و غیره ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی بیش از پیش محسوس بوده و در همین راستا بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی تدوین شده و نقشه راه روشنی را پیش‌روی دانشگاه ها قرار داده است.

وی ادامه داد: برنامه تحول در آموزش پزشکی در قالب ۱۱ بسته تحولی و یک برنامه پایش تدوین شده است که در مجموع ۴۶ محور مختلف را برای تدوین، استقرار و رصد برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی دربر می‌گیرد.

لاریجانی افزود: از ویژگی‌های عمده این بسته‌ها، رصد نظرات بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور در جلسات مختلف است که تدوین نسخه اولیه توسط گروهی از صاحب‌نظران، ارائه در شورای مدیران حوزه معاونت و بررسی بسته‌ها در چهار جلسه، ارائه بسته‌ها در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ارائه بسته‌ها در جمع هیات‌های ممتحنه و ارزشیابی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی بالینی، هم‌اندیشی اعضای فرهنگستان علوم پزشکی درخصوص بسته‌های تحول و نوآوری آموزش و غیره از جمله مراحل طی شده در تدوین این بسته‌ها به شمار می‌آید.

معاون آموزشی وزیر بهداشت یادآور شد:تحقق اهداف بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی مستلزم استمرار همکاری تمامی افراد مسئول از جمله رؤسا، معاونان، مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: