۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۴

ضرورت اعتباربخشی برای آموزش به معلمان

محمدیان، رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی: قریب به ۱۲۰۰ عنوان متن آموزشی و ۳۵ عنوان مجله آموزشی داریم./ آماده‌سازی معلمان، فضا و تجهیزات مناسب وابستگی بسیاری به اعتبارات ارائه شده دارد. / روی محتوای آموزشی و به روز بودن آن توجه می‌شود در حالی که پیش از این کتاب‌ها از علوم جدید در آموزش بی‌بهره بودند. / انحصار آموزش از کتاب‌های درسی خارج شده و رسانه‌ها به کمک تعلیم و تربیت آمده‌اند.

به گزارش عیارآنلاین، محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی در نشست علمی بزم اندیشه که صبح امروز در محل سازمان پژوهش برگزار شد، با اشاره به اینکه معلمان باید بتوانند نیازسنجی کنند، گفت: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی قریب به ۱۲۰۰ عنوان متن آموزشی و ۳۵ عنوان مجله آموزشی داریم؛ در طی ۲ سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون تیراژ کتاب و مجله داشتیم و البته باید تولید محتوای آموزشی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات نباید صرفاً مبتنی بر تخفیف بودجه باشد، عنوان کرد: باید نسبت به نیازهای دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف آگاهی حاصل شود و در فرایند برنامه‌ریزی و آموزش به آن‌ها پاسخ دهیم.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی اظهار کرد: با توجه به اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین در فرایند برنامه درسی طرح‌های پیچیده‌ای در دست اجراست و نیازهای ضروری آموزش براساس مصوبات دولت و شورای عالی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.
محمدیان با اشاره به اینکه نیازمند اعتباربخشی هستیم؛ بیان کرد: آماده‌سازی معلمان، فضا و تجهیزات مناسب وابستگی بسیاری به اعتبارات ارائه شده دارد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از بروزرسانی کتاب‌ها در بازه‌های ۵ ساله خبر داد و عنوان کرد: در سال‌های اخیر  روی محتوای آموزشی و به روز بودن آن توجه می‌شود در حالی که پیش از این کتاب‌ها از علوم جدید در آموزش بی‌بهره بودند.
وی با بیان اینکه اکنون انحصار آموزش از کتاب‌های درسی خارج شده و رسانه‌ها به کمک تعلیم و تربیت آمده‌اند؛ اظهار کرد: برای بهبود عملکرد باید معلمان آموزش ببینند تا در بستری مناسب این فرایند اجرایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: