۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

پرداخت حق نوار مرزی صورت نگرفته است/ در برخی مناطق هنوز مدارس کپری داریم

فلاحت پیشه، نماینده مجلس شورای اسلامی: باید شاخص‌های محرومیت را اندازه‌گیری و برای آن بودجه در نظر بگیرند./ حق نوارمرزی توسط مسئولان طی یک بخشنامه تبعیض‌آمیز به دو قسمت داوطلب و غیرداوطلب تقسیم شده./ آموزش و پرورش نه تنها حق نوار مزی را پرداخت نکرده بلکه همچنان معوقاتی در پرداخت حقوق اصلی فرهنگیان وجود دارد./ اگرچه هنوز مدارس کپری در برخی از مناطق مرزی وجود دارند اما شاخص‌های دیگری برای یک فضای آموزشی استاندارد تدوین شده است.

به گزارش عیارآنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره اینکه چه میزان از «حق نوارمرزی» به فرهنگیان مناطق حوزه انتخابیه وی تعلق گرفته است، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش نه تنها حق نوار مزی را پرداخت نکرده بلکه همچنان معوقاتی در پرداخت حقوق اصلی فرهنگیان این مناطق دارد، البته حق نوارمرزی توسط مسئولان طی یک بخشنامه تبعیض‌آمیز به دو قسمت داوطلب و غیرداوطلب تقسیم شده، به‌همین دلیل تاکنون مدیران تنها شعار پرداخت این حق را به معلمان نوارمرزی سر داده اند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب، دالاهو، گهواره و حمیل در مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع که در قانون مدیریت خدمات کشوری فوق‌العاده نوارمرزی نیامده است، گفت: نظام هماهنگ پرداخت با در نظر گرفتن محرومیت‌ها در قانون مدیریت خدمات کشوری شکل گرفته است اما مسئولان آموزش‌وپرورش مدعی شدند که بندی باعنوان «حق نوارمرزی» در این نظام وجود ندارد و تنها عنوان «حق محرومیت» آمده اما باید گفت در بخشنامه‌های دولتی به این موضوع اختصاصا اشاره شده است.

مسئولان از کلی بودن قانون برای عدم پرداخت حق فرهنگیان سوءاستفاده می‌کنند

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: اگر انصاف میان مجریان قانون وجود داشته باشد شاخص‌های محرومیت را اندازه‌گیری و برای آن بودجه در نظر می‌گیرند، درواقع مسئولان از کلی بودن قانون برای عدم پرداخت حق فرهنگیان سوءاستفاده می‌کنند.

وی همچنین افزود: آموزش و پرورش هنوز به بسیاری از وظایف خود در زمان جنگ تحمیلی نسبت به معلمان این مناطق عمل نکرده درحالی که بسیاری از آن معلمان بازنشسته شده‌اند.

هنوز مدارس کپری در برخی از مناطق مرزی وجود دارند

وی با بیان اینکه زمانی نداشتن ساختمان و برپایی کلاس‌های کپری اصلی‌ترین شاخص محرومیت محسوب می‌شد، گفت: امروزه اگرچه هنوز مدارس کپری در برخی از مناطق مرزی وجود دارند اما شاخص‌های دیگری برای یک فضای آموزشی استاندارد تدوین شده است که حداقل‌های این استانداردها در مدارس مرزی دیده نمی‌شوند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب، دالاهو، گهواره و حمیل در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش موظف است شاخص‌های کلان‌های آموزشی را تعریف و به کل کشور تعمیم دهد، گفت: متاسفانه هنوز مسئله مدارس مرزی رهایی از کپرنشینی است و داشتن اینترنت، آزمایشگاه‌های مجهز، زمین ورزشی و… رویایی بیش نیست.

بر اساس این گزارش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به تازگی گفته است؛ حق نوارمرزی در مجموعه آموزش و پرورش از سال ۹۴ پس از ۶ سال وقفه با تکیه بر منابع داخلی پرداخت شده است.

منبع: خانه ملت

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: