۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹

تحقق عدالت جنسیتی با حضور دانش آموزان دختر در مدارس غیر دولتی

گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش وپرورش: طرح استفاده از خرید خدمات آموزشی در مناطق دورافتاده، توانسته زمینه تحصیل بسیاری از دختران را فراهم کند./ مدارس غیردولتی در زمینه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تحقق عدالت جنسیتی نقش بسزایی ایفا کرده./ توسعه مشارکت ها یکی از سیاست های راهبردی آموزش وپرورش در دولت تدبیر و امید است./ با اجرای طرح بسته حمایتی زمینه جذب بازماندگان از تحصیل و کودکان کار که در راستای توسعه عدالت آموزشی است، فراهم شده.

مرضیه گرد_مدارس غیر دولتیبه گزارش عیارآنلاین، مرضیه گرد روز یکشنبه در شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون رئیس جمهوری در امور بانوان در اردوگاه باهنر برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.
وی افزود: طرح استفاده از خرید خدمات آموزشی در مناطق دورافتاده و محروم بدون اینکه بار مالی برای خانواده ها داشته باشد، توانسته زمینه تحصیل بسیاری از دختران را که به خاطر مسائل فرهنگی و اعتقادی خانواده ها، اجازه شرکت در کلاس های درس را نداشتند، فراهم کند.
گرد با بیان اینکه مدارس غیردولتی و مراکز آموزش از راه دور در زمینه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تحقق عدالت جنسیتی نقش بسزایی ایفا کرده، ادامه داد: سازمان مدارس غیردولتی در راستای تحقق سند تحول بنیادین و سیاست های پنج گانه وزیر آموزش وپرورش، گام های مؤثری برداشته است.
به گفته وی، مدارس غیردولتی و مراکز آموزش از راه دور در زمینه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تحقق عدالت جنسیتی نقشی موثر داشته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت ها را یکی از سیاست های راهبردی آموزش وپرورش در دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی بیش از سایر حوزه های آموزش وپرورش مخاطب اصلی این سیاست است بنابراین باید زمینه استفاده از ظرفیت های دستگاه ها و جذب مشارکت های مردمی در آن فراهم شود.
وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش دولت یازدهم و با انعقاد تفاهم نامه های مختلف از این ظرفیت استفاده شده هرچند باید گسترش یابد.
گرد، توسعه عدالت آموزشی را از اهداف کلان آموزش وپرورش عنوان و اضافه کرد: استفاده از امکانات موجود و بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و مدرسه دار می تواند باعث توسعه عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم باشد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش وپرورش اعتماد مردم به این وزارتخانه را افتخاری برای نهاد تعلیم و تربیت دانست و افزود: حضور اولیای دانش آموزان در کنار سایر عوامل آموزشی مدرسه و مشارکت دستگاه ها در امر تعلیم و تربیت می تواند کشور را به سمت تعالی سوق دهد.
وی ادامه داد: شوراهای آموزش وپرورش در سطح استان ها و مناطق، پل ارتباطی مهمی میان بخش های مختلف جامعه در امر مشارکت پذیری مردم است و با همفکری صاحبنظران و کارشناسان می توان به ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کمک کرد.
گرد نقش مدارس غیردولتی و مراکز آموزش از راه دور را در این خصوص ویژه خواند و افزود: با اجرای طرح بسته حمایتی زمینه جذب بازماندگان از تحصیل و کودکان کار که در راستای توسعه عدالت آموزشی است، فراهم شده و آموزش و پرورش تلاش می کند در این خصوص شرایط اشتغال زنان تحصیل کرده جامعه در مدارس غیردولتی و مراکز آموزش از راه دور را فراهم کند.

منبع: ایرنا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: