۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران:

سامانه هوشمند سوخت در مقطع کنونی کارآیی لازم را ندارد

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که کارت هوشمند سوخت در مقطع کنونی کارآیی لازم را ندارد، گفت: با افزایش و واقعی شدن نرخ بنزین، بهتر است از این سامانه در عرضه گازوئیل استفاده شود.

به گزارش عیارآنلاین، حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، با بیان این که استفاده از کارت هوشمند سوخت هم اکنون به واسطه افزایش نرخ بنزین و کاهش قاچاق این فرآورده، آثار مثبتی ندارد، گفت: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی کشور مخالفت خود را با بنزین ٢ نرخی و فسادآور اعلام کرد، از این رو حرکت به سوی بنزین تک نرخی یکی از سیاستهایی است که باید پیگیری شود.

وی با اشاره به این که کارت هوشمند سوخت در مقطع کنونی کارآیی لازم را ندارد، افزود: استفاده از کارت هوشمند سوخت در زمان خود دارای آثار مثبتی بود، زیرا مانع و سدی در برابر قاچاق محسوب می‌شد اما با افزایش و واقعی شدن نرخ بنزین، بهتر است از این سامانه در عرضه گازوئیل استفاده شود.

صالحی تصریح کرد: هم اکنون نرخ بنزین به قیمتهای جهانی نزدیک شده، اما به دلیل این که گازوئیل هنوز با قیمتهای واقعی خود فاصله دارد قاچاق آن نیز متوقف نشده است، از این رو بهترین راه برای مهار قاچاق این فرآورده استفاده از کارت هوشمند سوخت است.

در همین باره سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، به خبرنگار شانا گفته بود: با توجه به شرایط موجود و تک نرخی شدن بنزین و نبود رغبت در مردم برای استفاده از کارتهای سوخت، نگهداری سامانه هوشمند توزیع بنزین اقدامی اضافی با افزایش بار مالی برای دولت است که باید هرچه سریعتر درباره آن تصمیمی جدی اتخاذ شود، رشد مصرف بنزین در کشور گواهی دیگر بر این ادعاست که نگهداری سامانه هوشمند سوخت به همه اهداف پیش‌بینی شده دست یافته و دیگر ضرورتی به حفظ آن در کشور دیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران معتقد است که سامانه هوشمند سوخت با هدف اصلاح قیمت سوخت، کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت در کشور راه‌اندازی شد که خوشبختانه امروز به تمامی اهداف تعیین‌ شده این پروژه ملی دست پیدا کرده‌ایم، همچنین یکی از دستاوردهای سامانه هوشمند سوخت تک نرخی کردن بنزین بود که با اصلاح قیمتها و اجرای این سیاست شاهد رشد یک درصدی مصرف و قاچاق بنزین هستیم که با تثبیت این شرایط بازگشت به عقب در صورت حفظ سیاست تک نرخی کردن بنزین امکانپذیر نخواهد بود.

منبع: شانا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: