۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: لزوم آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان

محمدیان معاون پژوهشی و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: باید سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف با بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی و ارتباط و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ارتقاء یابد؛ به همین جهت ضرورت دارد آحاد ملّت به‌ویژه نوجوانان و جوانان را در معرض سواد رسانه‌ای قرار داد و آنها را با اصول نقد و بررسی پیام‌های رسانه‌ای آشنا ساخت.

به گزارش عیارآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که «در برنامه‌های درسی و تربیتی چگونه می‌توان هویت انقلابی را پاس داشت؟»، اظهار داشت: آشنایی با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نفی هرگونه ستمگری، سلطه‌گری و سلطه‌پذیری در نظر و عمل و پایبندی به قسط و عدل در رفتارهای اجتماعی و فردی می‌تواند نسل نو را علاقه‌مند به استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کند و همین آرمان و ارزش‌های مشترک همبستگی ملی ما را در پرتوی هویت دینی، ملی و انقلابی تأمین کند.

وی با بیان اینکه پیگیری هویت انقلابی و تربیت حماسی نسل آینده موجب نهادینه شدن تربیت اسلامی و تقویت کننده هویت ایرانی اسلامی است، افزود: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با مظاهر فساد و آلودگی و بسط روحیه مراقبت اجتماعی در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده اعتلای جایگاه جهانی انقلاب اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: باید سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف با بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی و ارتباط و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ارتقاء یابد؛ به همین جهت ضرورت دارد آحاد ملّت به‌ویژه نوجوانان و جوانان را در معرض سواد رسانه‌ای قرار داد و آنها را با اصول نقد و بررسی پیام‌های رسانه‌ای آشنا ساخت.

وی اضافه کرد: امروز در جامعه اطلاعاتی که دنیا را به هم پیوسته کرده است نه تنها بیسوادی اطلاعاتی پذیرفتنی نیست بلکه ضرورت دارد مهارت‌های زیست هوشمندانه در زیر بمباران‌های اطلاعاتی را آموخت و در پناه‌گاه‌های امن تحلیل رسانه، تهدیدها را به فرصت تبدیل ساخت.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر برنامه درسی تفکر و سواد رسانه‌ای در پایه دهم گفت: در هر حوزه اطلاعاتی، آنچه مهم است عنصر تفکر و اندیشه است؛ زمانی در معرض اطلاعات مختلف قرار گرفتن مفید و یا بی ضرر و کم مخاطره خواهد بود که گیرنده پیام مقهور و مغلوب هجم رسانه‌ای و اطلاعاتی نشود و بتواند آنها را در هاضمه فکری و سپهر اندیشه خود تجزیه و تحلیل کند. به همین جهت در برنامه درسی ملی عنصر تفکر و آموزش آن به‌عنوان یکی از حوزه‌های یادگیری و تربیتی در تمام پایه‌ها و دوره‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فارس

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: