۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۷
رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

آموزش و پرورش ما نباید یک مدرسه داری دولتی و تشریفاتی باشد

گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی: مشکلی که در جامعه ما وجود دارد این است که عده ای هستند که اعتقاد قلبی به نقش مردم ندارند و سیاست های دولت را نمی پذیرند./ آموزش و پرورش ما نباید یک مدرسه داری دولتی و تشریفاتی باشد ولی این به این معنی نیست که هدف ما تنها مشارکت مالی مردم است بلکه مشارکت فکری و اعتقادی هم خیلی مهم است./ پاسخ هایمان را در رفع ایرادات شورای نگهبان آماده کردیم و فعلا مشکلی که قابل رفع نباشد وجود ندارد.

به گزارش عیارآنلاین، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش به همراه چند تن از مدیران کل سازمان متبوعش ضمن بازدید از خبرگزاری پانا در نشستی با خبرنگاران این خبرگزاری به تشریح و اظهارنظر درخصوص تازه‌ترین موضوعات مرتبط با این سازمان و برنامه‌های پیش روی آن پرداخت.

در این گفت و گو مرضیه گُرد با اشاره به اینکه یکی از پایه های اعتقادی و عملیاتی دولت یازدهم استفاده از ظرفیت های مردمی و روحیه مشارکتی است اظهار داشت: اهمیت دادن به مردم و اعتماد داشتن به آنها از اصول اعتقادات این دولت است به همین خاطر مردم این دولت را دولت تدبیر و امید دیدند.

وی افزود: اما مشکلی که در جامعه ما وجود دارد این است که عده ای هستند که اعتقاد قلبی به نقش مردم ندارند و سیاست های دولت را نمی پذیرند.

پیشینه مدارس غیردولتی در ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش با اشاره به پیشینه مدارس غیردولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع مشارکت مردم در مدرسه داری از زمان حضرت امام خمینی (ره) مطرح بود با این نگاه که آموزش و پرورش ما نباید یک مدرسه داری دولتی و تشریفاتی باشد ولی این به این معنی نیست که هدف ما تنها مشارکت مالی مردم است بلکه مشارکت فکری و اعتقادی هم خیلی مهم است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های وزیر آموزش و پرورش که در هنگام رأی اعتماد مطرح کرد پروسه مشارکت های مردمی بود که بخشی از آن به حوزه مسئولیت بنده ربط پیدا می کند؛ تبلور این مشارکت هم در امر شورای آموزش و پرورش است که همگی مسئولان اصلی نظام در یک استان در آن نقش می آفرینند.

گُرد تاکید کرد: ما اعتقاد داریم سهیم بودن مردم در امر آموزش و پرورش به تقویت مدارس دولتی کمک می کند. ما امروز ۱۳ هزار مدرسه غیردولتی داریم و این یعنی ۱۳ هزار فضای آموزشی که یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش اموز در آن تحصیل می کنند. این یعنی اینکه بیش از ۱۰ درصد از باری که از دوش آموزش و پرورش برداشته شده است ولی متاسفانه بعضی ها به جای تقویت این بخش حمله های سنگینی می کنند و اصل مشارکت و حتی خصوصی سازی را هدف قرار می دهند. اگر تاریخ مدارس غیردولتی را بازنگری کنیم زمانی را به یاد می آوریم که مدارس ما سه شیفت و چهار شیفت کار می کردند. آن زمان مردم و مسئولان خواهان توسعه مدارس غیردولتی شدند بنابراین امروز نمی توانیم نقش مدارس غیردولتی را در رفع این مشکل نادیده بگیریم و مجددا تاکید می کنم که گسترش مدارس غیردولتی نفی نقش دولت در آموزش و پرورش نیست.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی،مشارکت های مردمی و خانواده در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت لایحه دولت برای دائمی شدن قانون «تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» اظهار داشت: ما پاسخ هایمان را در رفع ایرادات شورای نگهبان آماده کردیم و فعلا مشکلی که قابل رفع نباشد وجود ندارد. به محض اعلام وصول در صحن علنی و ارجاع لایحه به کمیسیون ما در خدمت اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهیم بود که احتمالا بعد از تعطیلی هفته آینده باشد و خوشحال خواهیم بود با نماینده محترم شورای نگهبان در این جلسه دیدار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ان شاء الله با توجه به اولویت دستور کار مجلس در صحن علنی، این ایرادهای شورای نگهبان مطرح خواهد شد و رأی گیری انجام می شود.

در این بازدید غیر از مرضیه گُرد، مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی،نورعلی عباسپور مدیرکل امورشوراهای آموزش و پرورش، خانم صادقی، رییس اداره مدارس آموزش از راه دور و خانم علی محمدی مسئول روابط بین الملل و روابط عمومی نیز حضور داشتند.

منبع: پانا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: