۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۸

رشد سه برابری نوآموزان مناطق دوزبانه

فضلی، مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش: استقرار مدیریت یکپارچه پیش دبستانی ، توسعه کمی و کیفی این دوره با رویکرد آمایش سرزمین از مولفه های مهم در فرایند برنامه ریزی فعالیت های این دفتر بوده که با قوت درحال اجرا ست. // روند رو به رشد نوآموزان مناطق دوزبانه از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۲ به بیش از ۱۰۶ هزار نفر در سال ۹۴ رسیده است.

به گزارش عیارآنلاین، رخساره فضلی در نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیران حوزه معاونت آموزش ابتدایی که در ساختمان مرحوم علاقه مندان برگزار شد، به راهکار ۱-۵ و ۳-۵ سند تحول بنیادین، در خصوص جایگاه آموزش و پرورش پیش دبستانی اشاره و اظهارکرد: تا قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید پیش دبستانی از رویکرد غیردولتی صرف و بی برنامگی برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که این دفتر به آسیب شناسی وضع موجود پیش دبستانی از حیث ملی، قانونی،آموزشی از ابتدای دولت جدیدپرداخته است، تصریح کرد: استقرار مدیریت یکپارچه پیش دبستانی ، توسعه کمی و کیفی این دوره با رویکرد آمایش سرزمین از مولفه های مهم در فرایندبرنامه ریزی فعالیت های دفتر بوده که  با قوت بیشتردرحال اجرا ست .

وی با بیان این که اجرایی کردن دوره پیش دبستانی نیازمند توجه ویژه به تمام مناطق برخودار، نیمه برخودار و مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دولت یازدهم از ابتدای کار خود با ترسیم مدل مفهومی استقرار دوره وتبیین طیفی از ۱۰۰ درصد دولتی تا ۱۰۰درصد غیردولتی براساس میزان محرومیت اقدامات قابل توجهی ارائه کرده است .

فضلی به مصوبات معاونت حقوقی ریاست جمهوری وکمیسون تعلیم وتربیت مبنی براخذ مجوز سایردستگاه ها در خصوص فعالیت مهدهای کودک از وزارت آموزش و پرورش اشارهکرد وافزود: دفترآموزش پیش دبستانی به منظور عملیاتی کردن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اهداف کلان سند تحول بنیادین آیین نامه اجرایی این دوره را تدوین کرده وهم اکنون در دستورکار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است .

وی به ظرفیت های کلاس های چند پایه و مقایسه تعداد نوآموزان در سال های ۹۲ و ۹۴ اشاره کرد وافزود: روند رو به رشد نوآموزان مناطق دوزبانه از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۲ به بیش از ۱۰۶ هزار نفر در سال ۹۴ رسیده است.

فضلی تدوین نظام جامع شایستگی حرفه ای مربیان پیش دبستانی ومداخله بهنگام درآموزش و تربیت نوآموزان دارای نیازهای ویژه را از اولویت های دفتر آموزش پیش دبستانی عنوان کرد.

منبع: مهر

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: