۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹

تأخیر خودروسازان در تحویل خودرو با وجود رکود/ عدم تحویل به موقع، بیش ترین شکایت مشتریان

با وجود رکود بازار و کاهش قابل توجه فروش خودروسازان، خریداران خودرو همچنان در تحویل خودرو با مشکل روبه‌رو هستند و تأخیر در تحویل خودروها ادامه دارد.

به گزارش عیارآنلاین، در شرایطی که بازار خودرو با رکود روبروست و خودروسازان برای فروش تولیداتشان به روش‌های مختلف فروش رو آورده‌اند،همچنان شاهد ادامه تأخیرها در تحویل خودرو به مشتریان هستیم.

در این وضعیت مشخص نیست با وجود پایین بودن تقاضای خرید خودرو نسبت به سال‌های قبل، چرا باز هم تحویل خودرو به مشتریان با تأخیر روبرو است. برخی کارشناسان دلیل این عملکرد خودروسازان را تلاش برای حفظ قیمت‌ها در بازار و جلوگیری از افت قیمت خودروها عنوان می‌کنند.

خودروسازان خودشان هم به وجود تأخیر در تحویل محصولاتشان اذعان دارند به طوری که عباس صفری رئیس مرکز امور مشتریان سایپا در این مورد می‌گوید: عدم تحویل به موقع خودرو بیشترین شکایت مشتریان از گروه خودروسازی سایپا را شامل می شود.

وی ادامه می‌دهد: بیشترین شکایات مربوط به محصولات گروه ایکس ۱۰۰ یا انواع پراید است که بیشترین آمار تولید خودرو در کشور را در اختیار دارد.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا هم در مورد تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان می‌گوید: تحویل خودروهایی مانند سایپا ۱۳۱، ساندرو و تندر ۹۰ با بیشترین تأخیر همراه هستند.

وی ادامه می‌دهد: این خودروها با تأخیر یک ماهه به مشتریان تحویل داده می شوند.

به گفته این مدیر فروش نمایندگی سایپا، هم اکنون شرکت سایپا در حال ارسال دعوتنامه برای خریداران خودرو با موعد تحویل خرداد است و به این ترتیب این خودروها حداقل با تأخیر یک ماهه به مشتریان تحویل داده می‌شود.

تأخیر در تحویل خودروهای دوگانه سوز نیز از جمله مشکلات خریداران خودرو است. شرکت سایپا تعداد قابل توجهی خودروی دوگانه سوز پیش فروش کرده که در تحویل آنها با مشکل روبرو است. این شرکت از خریداران خودروهای دوگانه سوز خواسته تا خودروهای دیگری را به جای آن تحویل بگیرند.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز از وجود تأخیر ۱۰ روزه در تحویل دنا به مشتریان خبر می‌دهد.

به این ترتیب مشتریان شرکت‌های خودروساز در حالی برای تحویل خودروی خود با مشکل روبرو هستند که خودروسازان برای فروش محصولات خود به هر دری می‌زنند و روش‌های مختلف فروش اقساطی را تجربه می‌کنند.

منبع: فارس

تلگر

چهره‌

۵ دیدگاه
  1. خریدار تیبا :

    باسلام اول اینکه ممنون که پیگیر مشکلات ماهستید و دوم من اوایل اردیبهشت ۹۵خودرو تیبا دوگانه تبت نام کردم که تحویل خرداد میباشد اما تا کنون (۲۵ / ۰۳ / ۹۵ ) هیچگونه دعوتنامه خودروی دوگانه برایم نیامده ومتآسفانه میگن خودرو تک سوز بردار و اینکه هنگام تماس باشرکت سایپا تاریخ احتمالی تحویل خودرو دوگانه رانمیدن فقط میگن باید صبر کنی تا کی نمیدانم شاید چهار یا پنج ماه دیگه واقعا مایه تاسف میباشد واسه سایپا که نتونه خودرو بموقع تحویل بده بخدا از کار وزندگی افتادیم همش پول آزانس و اینکه مردم حق دارن بسمت خودروی چینی برن بااین سیاست صنعت خودروسازی همچنان کودک ۵۰ ساله میماند خواهشا پیگیر باشید ممنون

  2. رحیمی :

    سلام .منم بهمن۹۴ پراید دوگانه تحویل اردیبهشت ۹۵ ثبت نام کردم که در ۲/۱۰ تکمیل مالی نمودم ولی تا الان که ۹۵/۳/۳۱ هستش از فاکتور شدن پراید خبری نیست. نمایندگی هم گفته ماشینو تبدیل به بنزین سوزش بکن ولی من دو گانه نیاز دارو. حیف حقوقی که مدیر عامل سایپ واسه این تولیداتشون میگیرن! دولت باید روسای شرکتای خودرو ساز رو یه گوشمالی بده اما حیف …!

  3. خریداز ساندرو :

    خودروی ساندور پارس خودرو بیشترین تاخیر را دارد البته سود تاخیر نیز که اصلا معلوم نیست بدهند یا نه ؟ ظاهراً مشکلات مالی پارس خودرو هنوز حل نشده و این تاخیرها بسیار طولانی راهکاری برای این موضوعات شده
    لطفا پیگیری کنید بسیاری از مردم خودروی ساندرو را که پیش فروش می کنند مجبورند پس دهند و از دلالان بیرون که با کارتکس معامله می کنند و در همین سایت باما زیاد هستند خرید می کنند.

  4. راضیه :

    باسلام درخصوص تاخیر در تحویل خودروی پارس تندر توسط شرکت مربوطه هیچکس پاسخگو نیست. لطفا پیگیری فرمایید.

  5. رامین :

    خطاب به مدیران محترم شرکت سایپا
    با سلام و عرض ادب.
    احتراماً ، اینکه به عنوان یک شرکت معتبر ایرانی ، برای وقت و برنامه مشتریان جدید خود هیچ ارزشی قائل نباشید و حتی نخواهید هیچ توضیحی در خصوص عدم تحویل خودرو در موعد مقرر بدهید ، اتفاق خوبی نیست و قطعاً به برند و اعتبار شما لطمه میزند!
    هر چند که تصور نمیکنم این انتقاد بنده و یا شکایتی که در تاریخ ۹۵/۱۰/۰۱ به شماره ۲۲۰۶۹۹۰ در مرکز امور مشتریان شما (بدون دریافت هیچ پاسخی) ثبت کردم را اصلاً فرد مسئولی در شرکت سایپا بخواند اما با این فرض که ممکن است من اشتباه کرده باشم و هنوز پرسنل شریف و باغیرتی در آن شرکت مشغول باشند ، این انتقاد را هم امروز (۹۵/۱۰/۰۸) در اینجا نوشتم.
    جالب است بدانید که خود بنده مدیر عامل یک شرکت معتبر هستم که تاکنون ، بیش از ۸ بار تندیس طلایی حمایت از مصرف کننده را دریافت نموده است. پس از مکانیزم فروش و خدمات قبل و بعد از فروش به قدر کافی ، آگاهی دارم که به شما اعتراض و انتقاد میکنم.
    لذا مستدعی است ، مشتریان جدید خود را به جرم حمایت از صنایع داخلی کشورشان ، با این بدقولی و سهل انگاری های خود ، مجازات نکنید و فروش خود را متوقف نموده تا بتوانید از عهده تعهدات قبلی بر آئید و یا در برابر تاخیرهای تحمیلی به ایشان ، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشید و به صرف اعلام پرداخت جریمه تاخیر ، تعهدات خود را فراموش نکنید.
    با احترام.
    مشتری شما با شماره پذیرش : ۷۴۱۰۳۸۸

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: