۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۴

هرج‌ومرج موجود در تنوع دانشگاه‌ها، دامن مدارس را هم گرفته است/ لزوم کاهش تنوع مدارس

کوچکی نژاد، نماینده مجلس: تنوع مدارس آسیب‌هایی به دنبال دارد. مدارس دولتی، نمونه دولتی، استثنایی، تیزهوشان، سمپاد، عشایری، سما، ورزش، قرآنی شاهد، هیات‌امنایی و… این فهرست را تشکیل می‌دهد، در حالی که دست‌کم مدارس سمپاد، تیزهوشان و نمونه دولتی باید اصلاح اساسی شوند و دانش‌آموزان تیزهوش معمولی (باهوش) به مدارس عادی بازگردند و فقط تیزهوشان فوق برتر در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) باقی بمانند.

به گزارش عیارآنلاین، جبار کوچکینژاد به تنوع مدارس و آسیب‌هایی که این مسئله به دنبال دارد اشاره کرد و گفت: این هرج و مرج که سال‌های اخیر در آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده شباهت بسیاری به وضعیت موجود وزارت علوم دارد چراکه موقعیت دانشگاه‌های دولتی و خصوصی از هم قابل تفکیک نیست و دانشگاه‌های متعددی با عناوین مختلف راه‌اندازی شده‌اند در حالی فعالیت بسیاری از آن‌ها غیرقانونی بوده و باید تعطیل شوند، متاسفانه تعداد کثیری مدرسه غیردولتی نیز در یک  شهر کوچک احداث میشود که اصلا کاربرد ماهوی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان تیزهوش در سراسر کشور بسیار محدود است و باید برای قراردادن دانش‌آموزان در این حیطه، آن‌ها را به درستی آزمون کرد اما مشاهده شده در یک منطقه که به اندازه یک واحد آموزشی کوچک دانش‌آموز تیزهوش ندارد چندین مدرسه با این عنوان فعالیت می‌کنند.

اکثر دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان استانداردهای هوشی لازم را ندارد

وی با بیان اینکه اکثر دانش‌آموزان این مدارس استانداردهای هوشی لازم را ندارد، ادامه داد: این معضل در مورد مدارس شاهد نیز صدق داد در حالی که تعداد فرزندان شاهد و ایثارگر بسیار محدود شده اما آموزش و پرورش مناطق برای حفظ حیات این مدارس دانش‌آموزان عادی را ثبت نام کرده و از آن‌ها شهریه دریافت می‌کنند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینگونه مدارس به ظاهر خاص با سرعت قارچ‌گونه رشد کرده تا برای دریافت پول از دانش‌آموزان راهی ایجاد شود، افزود: مجلس دهم و کمیسیون آموزش و تحقیقات باید این معضل را ساماندهی کنند و با تصویب قانون اجازه ندهد مدارس یه گونه ای بی‌ضابطه ایجاد شود.

این مدارس پس از اصلاح باید دولتی شوند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این مدارس پس از اصلاح باید دولتی شوند، گفت: مدارس دولتی، نمونه دولتی، استثنایی، تیزهوشان، سمپاد، عشایری، سما، ورزش، قرآنی شاهد، هیات‌امنایی و… این فهرست را تشکیل می‌دهد، در حالی که دست‌کم مدارس سمپاد، تیزهوشان و نمونه دولتی باید اصلاح اساسی شوند و دانش‌آموزان تیزهوش معمولی (باهوش) به مدارس عادی بازگردند و فقط تیزهوشان فوق برتر در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) باقی بمانند.

منبع: خانه ملت

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: