۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵

سال ۹۱ برای برخی از ورودی های دانشگاه فرهنگیان، خوابگاه به صورت کانکسی و… تهیه شد

مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: در سال ۹۱ حدود ۲۳هزار دانشجو به عنوان اولین ورودی ها به دانشگاه وارد شدند که با هر وسیله ای اعم از کانکس و… برای آنان خوابگاه تهیه شده و مدیران و مسئولین وقت ، خاطرات تلخی از آن روزها دارند ./ کسر معوقات ۴۵ درصد بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه در سال ۹۱ است.

به گزارش عیارآنلاین، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پایان سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور شرکت در سمینار دانشگاه هوشمند با دانشجومعلمان پردیس های شهید ایزدپناه و کوثر یاسوج دیدار کرد.

در ابتدا دکتر نظری مدیرامور پردیس های استان با قدردانی از تلاش و  همکاری دانشجویان در اجرا و مدیریت  مطلوب سمینار دانشگاه هوشمند، از سیاست های مدیریت دانشگاه فرهنگیان بر افزایش رو به تزاید میزان رضایتمندی دانشجومعلمان اشاره و این رضایتمندی را ضامن مشروعیت مدیریت عنوان کرد و همدلی، هماهنگی و همکاری را عامل دستیابی به توسعه و آبادانی دانست.

در این دیدار نماینده دانشجو معلمان استان ضمن خیرمقدم به دکتر مهرمحمدی و هیات همراه، از فرصتی که در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا بتوانند دغدغه های خود را بیان کنند قدردانی و در ادامه رئیس شورای صنفی پردیس شهید ایزدپناه طی سخنانی  اضافه شدن واحدهای بیشتر، کمبود امکانات پژوهشی، تجهیزات ناکافی کتابخانه، نبود کارگاه های آموزشی، پایین بودن متوسط سرانه فضای خوابگاهی، راه اندازی اتوماسیون تغذیه، نادیده گرفتن منشور کیفیت آموزش در جذب بهترین اساتید در استان،  نبودن وسایل و تجهیزات لازم جهت امر پژوهش، و عدم تناسب بین حقوق کسر شده و خدمات ارائه شده را از مسائل پیش روی دانشجویان عنوان کرد.

همچنین مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید ایزدپناه نیز بر پیگیری بهتر مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای تحقق بهتر عدالت در بین پردیس های سراسر کشور، مشکلات نمازخانه،  نبود سند راهبردی به منظور تقویت زیر ساخت و روساخت مناسب علمی در دانشگاه، نیاز به افزایش تعداد اساتید انقلابی، گزینش دقیق تر اساتید و کارکنان، تسریع در اعطای وام ۵ میلیونی به زوج های دانشجو و کمبود امکانات ورزشی اشاره و پیشنهاد احداث نمازخانه یا مسجد در پردیس شهید ایزدپناه، همراهی در جهت برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم به میزبانی یاسوج را ارائه کرد.

 نماینده شورای صنفی پردیش کوثر نیز به بیان دغدغه های دانشجو معلمان پیرامون کمبود کلاس های آموزشی، جذب اساتید مجرب از بین اعضا هیات علمی، عدم تناسب واحدهای ارائه شده با رشته دانشجوها، ابهام در طرح اصلح، عدم اختصاص سالن ورزشی، عدم اختصاص پژوهانه، قدیمی بودن خوابگاه ها، ایجاد فضای چند منظوره فرهنگی و تخصیص اعتبار برای فعالیت های فرهنگی پرداخت.

در ادامه  دکتر مهرمحمدی ابراز امیدواری کرد:  بتوانیم از لحظه لحظه عمر خود در جهت اعتلای دانشگاه نهایت بهره را ببریم که در صورت وجود کاستی هایی مشمول آیه شریفه لاَ یُکَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا شویم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون دانشگاه فرهنگیان با ارائه گزارشی در خصوص مقوله آرایش درونی به سه بعد اساتید مجرب و محتوای آموزشی و فضای فرهنگی که از مطالبات ایشان است پرداخت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در پاسخ به جذب اساتید مجرب اظهار کرد: اکثر مدرسان دانشگاه از بهترین های تربیت معلم هستند  و  با این حال برای تزریق نیرو و کادر آموزشی ماهر به دانشگاه بالغ بر صد نفر هیات علمی جدید مطابق با گزینش های خاص، مراحل پیچیده و طولانی جذب را طی کردند.

وی با بیان اینکه به سبب دارا بودن خوی و خصلت معلمی، جذب نیروهای شاغل در آموزش و پرورش با مدرک دکترا از دانشگاه های معتبر در اولویت است  افزود:  از سوی دیگر با هدف آرایش درونی، بهر مندی از اساتید ایثارگر در اولویت است و  براساس قانون لازم است حداقل ۱۰ درصد اساتید از ایثارگران باشد که در دانشگاه فرهنگیان بالغ بر ۲۵ درصد اساتید ما از ایثارگران گرانقدرمی باشند.

دکتر مهر محمدی ادامه داد:  استفاده از ماموران تمام وقت آموزشی هم سیاستی است که از سال تحصیلی جاری به اجرا گذاشته شده است.

وی  با اشاره به اساسنامه دانشگاه مبنی بر ارائه ۳۵ واحد درسی معارف و تعلیم و تربیت اسلامی، اجرای آن را اقتضای عمل به اساسنامه دانست و تالیف کتاب هایی که متناسب با سرفصل های دانشگاه باشد را از اقدامات آتی مدیریت دانشگاه عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان  با تاکید برضرورت اختیاری و داوطلبانه بودن فعالیت های فرهنگی در تاثیرگذاری آنها، متولیان امر در دانشگاه را مکلف دانست زمینه را برای توسعه فعالیت های فرهنگی فراهم  و در این راستا به تشریح اقدامات ناظر به توسعه کانون های فرهنگی-هنری،  انجمن های علمی، تشکل های اسلامی و نشریات  پرداخت.

وی پنج کانون قرآن و عترت، سلامت، انشاء و نویسندگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایران شناسی و ایرانگردی را کانون های مورد پشتیبانی جدی دانشگاه فرهنگیان عنوان  و  وجود بیش از هزار کانون فرهنگی و انجمن علمی ثبت شده در سامانه وزارت علوم نمونه بارزی از توسعه فعالیت فرهنگی در دانشگاه برشمرد و افزود: در سال ۹۵ اولویت دانشگاه توسعه کیفی این کانون ها و انجمن های علمی است.

همچنین دکتر مهر محمدی  با بیان این نکته که به میزان زیادی شخصیت دینی و سیاسی افراد در تشکل های اسلامی شکل می گیرد از صدور حدود ۱۵ پروانه فعالیت و تعدادی موافقت اصولی برای راه اندازی تشکل های اسلامی خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری منویات مقام معظم رهبری در جلسات هیئت رئیسه خبر داد و اظهار کرد: در تلاش هستیم هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات را تدوین نموده و به مراجع ذی صلاح ارائه دهیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: پرداخت معوقات دانشجومعلمان ورودی ۹۳ و ۹۴ بر عهده وزارت آموزش و پرورش است که از طرف دانشگاه نیز پیگیری های لازم صورت می گیرد.

وی کسر معوقات ۴۵ درصد  را بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه در تاریخ ۲۴/۴/۱۳۹۱ عنوان و  خاطر نشان کرد:  بخشی از مشکلات دانشگاه از همین طریق رفع می شود.

در پایان سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ابهام های حقوقی اجرای طرح اصلح تصریح کرد: در صورتی که این ابهامات در جلسات هفته آینده حل نشود این طرح برای ورودی های ۹۱ تا ۹۴ قابل اجرا نخواهد بود.

در ادامه جلسه یکی از دانشجو معلمان  به بیان دیدگاه خود و مشکلات موجود به صورت شعرگونه با مضمون انتقادی پرداخت .

سپس دکتر مهرمحمدی ضمن تشکر از وی گفت: از اینکه فرصتی برای من پیش آمد تا حرف های دردمندانه ای که من هم در قبالش مسئولم را شنیدم ، خوشحالم و خدا را شکر می کنم که این دانشجو توانست درد دل خود را بیان کند و ناراحتم که در این مدت مدید بسیاری از مشکلات این دانشگاه رفع نشده است.

وی هر گونه برخورد و واکنش منفی در قبال این دانشجو را قابل قبول ندانست و یادآور شد در صورت برخورد احتمالی باید در برابر مسئولین و خداوند پاسخگو باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با ارزش قائل شدن برای شور و حال جوانی و ارج نهادن به آن، این ویژگی را عامل پیشرفت جوامع دانست که باید پاس بداریم و از آن حداکثر بهره را ببریم.

وی عالم جوانی را عالم آرمان گرایی هم خواند که  بعضاً موجب ندیدن  واقعیت ها اتفاقات مثبت و پیشرفت ها می شود و گفت:  به عنوان برادر بزرگتر از شما می خواهم در کنار بیان دردها و ضعف ها و نقدها واقعیت ها را هم چاشنی و اتفاقات مثبت را هم بیان کنید که اگر این واقعیت ها بیان نشود ممکن است شور و شوق جوانی با چالش مواجه شود.

دکتر مهر محمدی تصریح کرد: وقتی با نوعی نادیده انگاری تلاش های ریز و درشت صورت گرفته برای بهبود اوضاع ، به هر آنچه اتفاق افتاده می تازید ممکن است مدیران کم تحمل و با سعه صدر کمتر، عرصه را بر شما تنگ کنند و حرف حق شما نیز نادیده گرفته و جامعه از وجود شما کمتر بهره مند شود، واکنش ها به همین اندازه می تواند احساسی باشد و نفعی در پی نداشته باشد،

وی در پایان با ابراز خرسندی از صراحت دانشجومعلمان در بیان مطالب خود اظهار کرد: بسیار خوشحالم و انتظار دارم در جمع های بعدی شاهد اتفاقات خوبتری باشیم، چرا که ما باید پاسخگو باشیم.

همچنین در این دیدار فراهانی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه با اشاره برضرورت صدور مجوز پس از بازدید مکان پیشنهادی و دارا بودن همه شرایط برای ایجاد مدارس نمونه دولتی در استان ها از ۲۰ سال پیش گفت: اکنون بعد از ۲۰ سال انتظار می رفت قبل از ارسال لیست قبولی به استان ها آن هم با آمار بالای بیست و چند هزار نفر حداقل یکبار از طرف متولیان امر در ستاد از مراکز بازدید شده و پس از اطمینان از وجود حداقل امکانات متناسب با نیاز دانشگاه مجوز لازم صادر شود تا امروز در بعضی از استان ها شاهد استقرار دانشگاه در مدارس متروکه و ناامن و گلایه های دردمندانه دانشجو معلمان عزیز نباشیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ حدود ۲۳هزار دانشجو به عنوان اولین ورودی ها به دانشگاه وارد شدند که با هر وسیله ای اعم از کانکس و… برای آنان خوابگاه تهیه شده و مدیران و مسئولین وقت ، خاطرات تلخی از آن روزها دارند .

 وی بیان کرد حدود ۲۰ سال پیش برای صدور مجوز ایجاد مدارس نمونه دولتی در استان ها ابتدا از مکان پیشنهادی استان بازدید و در صورت دارا بودن همه شرایط مجوز صادر می شد. اکنون بعد از ۲۰ سال انتظار می رفت قبل از ارسال لیست قبولی به استان ها آن هم با آمار بالای بیست و چند هزار نفر حداقل یکبار از طرف متولیان امر در ستاد از مراکز بازدید شده و پس از اطمینان از وجود حداقل امکانات متناسب با نیاز دانشگاه مجوز لازم صادر شود تا امروز در بعضی از استان ها شاهد استقرار دانشگاه در مدارس متروکه و ناامن و گلایه های دردمندانه دانشجو معلمان عزیز نباشیم.

فراهانی  با بیان اینکه در چند ماه پیش، دانشجوی عزیزی از این پردیس تماس گرفت و درخصوص بلاتکلیفی مدیریت دانشگاه در استان و پردیس با لحنی بسیار تند انتقاد کرد افزود: تا امروز نوع برخورد ایشان را به هیچ یک از همکاران دانشگاه منعکس نکرده ام و امروز هم که خدمت دانشجویان و همکاران محترم هستیم هدفمان حل و فصل مشکلات و رسیدگی به انتقادات دلسوزانه عزیزان می باشد.

وی با توصیه پدرانه و مشفقانه به دانشجومعلمان برای  استفاده حداکثری از حداقل امکانات موجود و رعایت حریم ها و اقتضائات لازم در برخوردها و انتقادات، اظهار داشت:  از مدیران و سایر همکاران نیز انتظار می رود طبق خواست سرپرست محترم دانشگاه با نگاهی پدرانه به دانشجو معلمان عزیز و با تلاش خالصانه و شبانه روزی نسبت به رفع کاستی ها و مشکلات آنان بکوشند.

در پایان مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه با ذکر نام چند استان که با پیگیری سازمان مرکزی و همت مدیران آن استان ها، بسیاری از مشکلات از جمله فضاهای آموزشی ، خوابگاهی و …  مرتفع  شده و موجبات رضایت خاطر دانشجویان رافراهم کرده اند ابراز امیدواری کرد: در این استان نیز به زودی با اقدامات موثر و هماهنگ شاهد خرسندی و آرامش بیش از پیش دانشجو معلمان عزیز باشیم

منبع: دانشگاه فرهنگیان

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: