۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۱

۳۹٫۱۷درصد از دانش آموزان باید به حیطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند

حسینی، مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای: امسال ۹۶۸ هزار و ۹۶۰ دانش آموز در کل کشور در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند که سال آینده وارد پایه دهم می شوند و طبق پیش بینی های صوت گرفته از این تعداد ۱۷ و ۳۹ صدم از دانش آموزان سهم رشته های فنی و حرفه ای است که باید به این حیطه هدایت شوند.

به گزارش عیارآنلاین، سیدمحسن حسینی گفت: تمام بخشنامه های صادره از وزارت به استان ها با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود و یکی ازدغدغه‌های وزیر نیز اجرای متوازن سند تحول بنیادین با تأکید بر کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

وی با اشاره به اینکه هر آنچه قرار است در توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد در راهبردهای سند تحول بنیادین اشاره شده است، افزود: امسال ۹۶۸ هزار و ۹۶۰ دانش آموز در کل کشور در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند که سال آینده وارد پایه دهم می شوند و طبق پیش بینی های صوت گرفته از این تعداد ۱۷ و ۳۹ صدم از دانش آموزان سهم رشته های فنی و حرفه ای است که باید به این حیطه هدایت شوند.

حسینی مقدم درادامه خاطر نشان کرد: از سال آینده با استقرار سیستم آموزشی ۳،۳،۳،۳ ،دوره آموزشی در هنرستان ها نیز سه ساله خواهد شد و برخی از رشته های جدید مانند مکاترونیک،حمل ونقل و معماری داخلی به مجموعه رشته های فنی وحرفه ای اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش وپرورش درادامه اذعان داشت: باید نگاه به رشته های جدید به گونه ای باشد که دانش آموزان هرچه زودتر بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: کاری که درهنرستان ها صورت می گیرد به نحوی است که دانش آموزان بتوانند یک مهارت برای کار، فراگرفته و بعداز فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر ورود به بازار کار، قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه ها نیز باشند از همین رو ،دربرنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود دانش آموزان شاخه نظری یک مهارت شغلی درکنار تحصیل فرا بگیرند که به دلیل محدودیت های مالی ،میسّر نشد.

منبع: ایلنا

تلگر

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: