۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر توسعه آموزش های مجازی در دانشگاه پیام نور تاکید کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه بر اساس اساسنامه دانشگاه پیام نور، وظیفه اصلی این دانشگاه آموزش غیر حضوری برای همه اقشار جامعه است؛ بر توسعه آموزش های مجازی در این دانشگاه از طریق به کار گیری شیوه های نوین فناوری اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش عیارآنلاین ،دکتر محمد فرهادی  در جمع رئیس و مدیران دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۶۷ با هدف ایجاد عدالت آموزشی، توسعه آموزش عالی در همه نقاط کشور و آموزش به همه اقشار جامعه به وی‍ژه شاغلان  تاسیس شد  و نام پیام نور در راستای ماموریت این دانشگاه که همانا آگاهی بخشی  به جامعه است انتخاب شد.

وی با اشاره به کمبود متقاضیان ورود به دوره کارشناسی همه دانشگاهها به علت کاهش جمعیت داوطلبان آزمون سراسری و فارغ التحصیلان دبیرستانی و کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: تغییر شیوه آموزش در این دانشگاه به شیوه های غیر حضوری، ایجاد رشته های تلفیقی و میان رشته ای جدید و تمرکز آموزش رسمی مجازی جاری در دانشگاههای کشور  در دانشگاه پیام نور می تواند مشکل کاهش دانشجو را برطرف کند.
وزیر علوم افزود: گستردگی دانشگاه پیام نور در خارج از کشور و فعالیت واحدهای بین الملل این دانشگاه در ۶۴ کشور ظرفیت خوبی است که دانشگاه پیام نور می تواند برای جذب دانشجو از آن استفاده کند.
دکتر فرهادی تاکید کرد : سند آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و منتظر ابلاغ است و با ابلاغ این سند دانشگاه پیام نور می تواند پراکندگی واحدهای مختلف خودرا در سراسر کشور ساماندهی و واحدهای کم جمعیت را تجمیع کند.
وی از تهیه سند گفتمان توسعه آموزش عالی در راستای طرح آمایش در وزارت علوم خبر داد و گفت: در این سند چهار چالش  مهم  در حوزه آموزش عالی ، راهبردهای حل آنها  و برنامه اقدام و عمل مطرح شده است .
دکتر فرهادی افزود: در طرح آمایش آموزش عالی، دیپلماسی علمی، آموزش مهارتی، توزیع جغرافیایی مناسب، پذیرش متناسب با امکانات و استعدادها، متناسب بودن رشته ها، عادلانه کردن آموزش عالی و بسیاری دیگر از مسائل آموزش عالی مطرح و راهبردهایی  مطرح شده است  که در صورت اجرا می تواند راهگشا باشد.
وی با  تاکید بر  اینکه همه مسئولیت  ایجاد  شغل برای دانش آموختگان بر عهده  آموزش عالی نیست، گفت: کارآفرینی و آموزش مهارت های لازم بدون شک اصلی مهم در عرصه آموزش عالی به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد اما ایجاد شغل، ماموریتی فرابخشی و بین دستگاهی است و  براساس اعلام متولیان بازار کار، سهم آموزش عالی در ایجاد یک شغل تنها ۳۰ درصد است.
دکتر فرهادی گفت: البته قصد  همه افراد از ورود به دانشگاه، کسب شغل و مهارت شغلی نیست بلکه بسیاری نیز برای افزایش دانش و معرفت خود ،  رشته های مختلفی را حتی متفاوت از زمینه شغلی خود انتخاب و در آن تحصیل  می کنند.
وزیر علوم  دولت یازدهم گفت: اگر براساس برنامه ششم  به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم که در دولت تدبیر و امید نیز بر این مهم هدف گذاری شده است، می توانیم بسترهای اشتغال حدود ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه را فراهم کنیم.

منبع: وزارت علوم

تلگر

چهره‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: