۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳

برنامه‌های آموزش ‌و پرورش در سال ۹۵ منطبق براجرای سند تحول خواهد بود

مددی، رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌وپرورش: همه برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در سال ۹۵ در راستای سند تحول است/ بیش از ۱۵۰ برنامه در این حوزه پیش بینی شده است، /اگر چنانچه هر نوع فعالیتی در راستای سند تحول بنیادین نباشد در دستور کار قرار نمی گیرد.

به گزارش عیارآنلاین، رضا مددی درآئین تجلیل از معلمان نمونه وسی ودومین یادواره بزرگداشت مقام معلم و شهدای فرهنگی استان سمنان، اظهارکرد : در سند تحول اشاره شده دانش‌آموزان از نقش منفعل به نقش فعال درآیند وسازوکارهای آموزش و پرورش به نحوی اصلاح شود.

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ برنامه در این حوزه پیش بینی شده است، تصریح کرد : اگر چنانچه هر نوع فعالیتی در راستای سند تحول بنیادین نباشد در دستور کار قرار نمی گیرد.
وی با بیان اینکه در طرح تحول بنیادین بر تربیت همه جانبه تاکید شده است، خاطرنشان کرد : مدیران و معلمان عامل اصلی تحول در آموزش و پرورش هستند چرا که ما معتقدیم مدرسه را نباید محل انباشت ذهنی تلقی کرد بلکه بحث تربیتی و دیگر عوامل نیز باید مورد توجه قرار گیرد و این اصل تحول در نظام آموزش است.
مددی اجرای سند تحول بنیادین را ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه دانست و افزود : همه برنامه های این وزارتخانه در سال جاری بر اساس سند تحول بنیادین برنامه ریزی و پیش بینی شده است و روسای مناطق آموزشی هم باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبنای برنامه‌های سال ۹۵ خود قرار دهند.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: اجرای این طرح برای همه از معلم و دانش آموز تا مدارس و سیستم آموزشی و مدیریت می تواند مثمر ثمر باشد لذا امیدواریم این طرح در مسیر اجرا مورد حمایت همه جانبه مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هرمیزان در مقوله آموزش و پرورش زمان بگذاریم، برای آینده سرمایه گذاری کرده ایم، نه هزینه، افزود:  آموزش و پرورش یک دستگاه زیر بنایی است و قابل مقایسه با سایر نهادها و دستگاه ها نیست.
مددی افزود : هرچه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم نتیجه آن به خود ما برمی گردد لذا باید برای معلمان مان سرمایه گذاری کنیم و معاش آنان را ارتقاء ببخشیم

منبع: پانا

تلگر

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: