۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸

دومین زیرنظام سند تحول بنیادین در شورای عالی آموزش و پرورش به بحث گذاشته شد

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: بر اساس مفاد سند تحول، نظام آموزش و پرورش به ۶ زیر نظام تقسیم شده است که برنامه این زیر نظام‌ها باید توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین و به تصویب شورای عالی برسد. اکنون برنامه زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری در دستور کار قرار دارد/ اکنون ۴۳ هزار مدرسه در بین ۱۰۶ هزار مدرسه موجود کشور کمتر از ۵۰ دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.

مهدی نوید ادهمبه گزارش عیارآنلاین، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: نهصد و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و نخستین جلسه در سال ۹۵ با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تعدادی از اعضای شورا بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری در راستای تحقق این موضوع با توجه به پتانسیل‌های دستگاه تعلیم و تربیت تأکید داشتند.

نوید ادهم با بیان اینکه گزارشی از عملکرد شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۴ ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه بر ضرورت نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش نیز تأکید شد.

وی با اشاره به دستور کار جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان «بررسی برنامه زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری»، تصریح کرد: بر اساس مفاد سند تحول، نظام آموزش و پرورش به ۶ زیر نظام تقسیم شده است که برنامه این زیر نظام‌ها باید توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین و به تصویب شورای عالی برسد که برنامه درسی ملی قبلاً تصویب و اکنون برنامه زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری در دستور کار قرار دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در ابتدای جلسه شورا گزارشی در خصوص تدوین این برنامه و تحقیقاتی که در این خصوص تهیه شده است، عنوان شد.

وی ادامه داد: در این جلسه در خصوص اندازه یا ابعاد مدارس مباحثی مطرح شد که از جمله اینکه استراتژی در ساخت مدارس جدید و بهسازی مدارس قدیمی چطور باشد و اینکه آیا ساخت مدارس در ابعاد کوچک یا ابعاد بزرگ باشد.

نوید ادهم با اشاره به اینکه اکنون ۴۳ هزار مدرسه در بین ۱۰۶ هزار مدرسه موجود کشور کمتر از ۵۰ دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند، عنوان کرد: حال به غیر از مدارس روستایی و مناطق کم جمعیت، آیا این نوع مدارس در مناطق شهری توجیه آموزشی و اقتصادی دارد یا خیر.

وی افزود: اگر تعداد دانش‌آموز در مدارس کم باشد فقط می‌توان کلاس‌های درس را تأمین و تجهیز کرد، اما اگر تعداد دانش‌آموزان بالای ۲۰۰ و ۳۰۰ نفر باشد امکان تهیه نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه و موارد دیگر وجود دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به دیگر مواردی که در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: موضوع تعمیر و نگهداری، بازسازی و مقاوم سازی مدارس نیز از مواردی بود که کلیات آن مطرح و ادامه بحث به جلسه آینده موکول شد.

نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که «آیا مشخص شدن یک متولی برای نگهداری مدارس از مباحثی است که باید در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود؟»، اظهار کرد: بله، این موضوع از مواردی بود که در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت و در جلسه بعدی این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع: فارس

۲

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: