۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵

عناوین دروس تحولی تصویب شد/ ۵۰ ساعت ویژه نامه آموزشی در اختیار مدرسه

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: این موضوع برای اولین بار در برنامه درسی ملی مورد تأکید قرار می‌گیرد که به نوعی هم به آموزش‌های زندگی و شهروندی ، هم به بحث هویت اسلامی و انقلابی و سبک زندگی اسلامی مربوط می‌شود و هم ما را به توجه به پرتکل‌های بین‌المللی که امضا کردیم، نزدیک می‌کند./ همچنین پیش‌بینی کردیم که ۵۰ ساعت برنامه ویژه در اختیار مدرسه در طول سال باشد تا دانش‌آموزان در آنجا مهارت‌های زندگی را بیاموزند و درس‌هایی که آموختند به صورت عملیاتی اجرا کنند.

به گزارش عیارآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه از برنامه‌های خوبی که توانستیم در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسانیم، عناوین دروس تحولی است، گفت: این موضوع برای اولین بار در برنامه درسی ملی مورد تأکید قرار می‌گیرد که به نوعی هم به آموزش‌های زندگی و شهروندی ، هم به بحث هویت اسلامی و انقلابی و سبک زندگی اسلامی مربوط می‌شود و هم ما را به توجه به پرتکل‌های بین‌المللی که امضا کردیم، نزدیک می‌کند مانند درس انسان و محیط زیست که بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و همچنین پرتکلی که ما در سطح بین‌المللی در زمینه حفاظت محیط زیست امضا کرده‌ایم، توجه دارد.

وی افزود: ما درس بهداشت و سلامت را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه پیش‌بینی کردیم که به بهداشت دوره جوانی مربوط می‌شود یعنی به مواردی که دانش‌آموزان ما در این سن با آن مواجه هستند، اشاره دارد و آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را ارائه می‌دهد؛ همچنین درس تفکر و سواد رسانه‌ای نیز جدید است چرا که همانطور که می‌دانید امروز رسانه‌های مختلف ظهور پیدا کرده‌اند و دانش‌آموزان عمده‌ترین کاربران و بهره‌برداران از رسانه‌ها هستند و ما باید این رسانه‌ها را با سبک زندگی خود تطبیق دهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه یکی از بحث‌هایی که به عنوان درس جدید داشتیم، فناوری‌های نو است، گفت: در اینجا به این فناوری‌های جدید که در زندگی ما ظهور پیدا کردند مثل ریز فناوری و زیست فناوری‌ توجه شده است که این در چشم‌انداز نقشه علمی کشور مطرح است که دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند؛ در حقیقت عناوین جدید، رویکرد تحولی یا برنامه درسی ملی را تعقیب می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی کردیم که ۵۰ ساعت برنامه ویژه در اختیار مدرسه در طول سال باشد تا دانش‌آموزان در آنجا مهارت‌های زندگی را بیاموزند و درس‌هایی که آموختند به صورت عملیاتی اجرا کنند.

منبع: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۲

تلگر

چهره‌

    دیدگاه تازه‌ای بنویسید: