۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشور در گرگان:

راه آهن گرگان-اینچه برون تحول بزرگی درحمل و نقل ریلی ایجاد می کند

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی راه آهن گرگان – اینچه برون را زمینه ساز تحولی بزرگ در وضعیت حمل و نقل ریلی کشور عنوان کرد.

به گزارش عیارآنلاین ،سعید محمد زاده در هفتمین گردهمایی معاونین فنی ادارات کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران که ظهر چهارشنبه در پردیس سینمایی کاپری گرگان برگزار شد، گفت: با راه‎اندازی راه آهن گرگان – اینچه برون و بندر خشک اینچه برون شاهد یک تحول جدی در شبکه حمل و نقل ریلی کشور خواهیم بود.

محمدزاده توسعه بندر خشک اینچه برون را حائز اهمیت دانست و گفت: پروژه برقی کردن مسیر ریلی گرمسار به اینچه ‎برون در چهار سال آینده صورت خواهد گرفت و در کنار آن پروژه‎های متعددی از قبیل الکترونیکی کردن مسیر را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این پروژه ۱.۲ میلیارد یورو هزینه به همراه خواهد داشت، افزود: امیدواریم با اجرای این پروژه ثبت تجربه توسط معاونت ها و مدیریت‎های فنی و زیربنایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده به افق ۳۶ میلیون تن بار از طریق راه‎آهن برسیم، گفت: از سال آینده قرار است قراردادهای ساخت، نگهداری، تغییر علائم خط بر اساس عملکرد محوری باشد.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اقدامات و برنامه ریزی هایی که بر مسئله ایمنی خطوط راه آهن تاثیرگذار است باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

محمدزاده در ادامه به سه مسئله مهم ایمنی اشاره و اظهار کرد: مسئله ساده اما پراشکال مدیریت گذرگاه های همسطح جزو وظایف اصلی ما در حوزه فنی و زیربنایی است که متاسفانه در این زمینه مشکلات زیادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ما در این زمینه در مقایسه با سایر نقاط دنیا بسیار زیاد و غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال باوجود آنکه نسبت به کشور انگلستان ازتعداد گذرگاه بسیار کمتری برخوردار هستیم اما متاسفانه از نظر تعداد سانحه در وضعیت بسیار بدی قرار داریم.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور با اشاره به نقاط حادثه خیز در راه آهن گفت: مسئله سوزن ها یکی از علت های مهم بروز حوادث است و باید در زمینه مدیریت نگهداری سوزن توجه بیشتری داشته باشیم.

سعید محمدزاده با اشاره به اهمیت ایمنی تصریح کرد: مسئله افزایش ایمنی و حرکت با سیستم نوین ATC مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با پیاده سازی این سیستم احتمال بروز خطای انسانی به صفر برسد.

وی بیان کرد: کوچکترین بی‎دقتی منجر به سانحه و خسارت خواهد شد که این خسارت‎ها می‎تواند خسارت جانی یا مالی باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه خسارت جانی در سال گذشته نداشتیم، افزود: ما نسبت به اقدامات و مسئولیت‎هایی که به ما واگذار شده است مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور بر موضوع ثبت تجربیات در مدیریت‎های فنی و زیربنایی بسیار تاکید کرد.

منبع: مهر

تلگر

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: