کمیسیون آموزش افزایش ۳ هزار میلیارد تومانی را برای اجرای رتبه بندی ضروری می‌داند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظام رتبه‌ بندی که بخش نخست آن در سال ۹۴ اجرا شد نتوانست خواسته فرهنگیان را برآورده کند، گفت: این طرح عقیم مانده و ادامه آن نیاز به مطالعه و کارشناسی بیشتر روی جزئیات دارد.

به گزارش عیارآنلاین، جواد هروی به آغاز برنامه‌ریزی برای دوره دوم نظام رتبه‌ بندی معلمان و اجرای آن در سال آینده توسط دولت اشاره کرد و گفت: آنچه در  تمام این سال‌ها سبب خسران و رنج فرهنگیان شده است عدم تخصیص حقوق و مزایای آ‌ن‌ها بر حسب صلاحیت‌های‌شان بوده است و مهمترین اعتراض و دغدغه فرهنگیان در سال‌های متمادی، تفاوت‌های فاحشی است که در میزان دریافت‌های خود نسبت به سایر مشاغل دیده‌اند؛ بنابراین نظام رتبه‌ بندی باید صلاحیت‌های گروه‌های مختلف فرهنگی را به درستی سنجش کند تا در ادامه حقوق مناسب پرداخت شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام آموزش و پرورش به یک بازنگری اساسی نیاز دارد و مهمترین مسئله، بازنگری در نظام پرداختی‌های این وزارتخانه است.

وی در ادامه توضیح داد: نظام رتبه‌ بندی که به گفته دولتی‌ها بخش نخست آن در سال ۹۴ اجرا شد نتوانست خواسته فرهنگیان را برآورده کند به همین جهت این طرح عقیم مانده و ادامه آن نیاز به مطالعه و کارشناسی بیشتر بر روی جزئیات دارد تا آن را از حالت خنثی خارج کرده و ادامه اجرای درست بخش دوم می‌تواند تکمیل کننده طرح خنثای ابتدایی باشد.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی پاسخگوی نیاز جامعه نیست، تاکید کرد: در همه دنیا نظام آموزشی بر اساس دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری پیش رفته و سیستم آموزشی مبتنی بر نیازسنجی‌ها شکل می‌گیرد و از این جهت در پایان دوره آموزشی کارآفرینی مد نظر است اما سیستم آموزشی ایران نه تنها کارآفرین نیست بلکه مبتنی بر فرضیه نگاری و نظریه‌سنجی و شاید به تعبیری انتزاعی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ناقص بودن طرح رتبه بندی معلمان است، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی را برای اجرای نظام رتبه بندی ضروری می‌دانند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید در این خصوص ردیفی را در بودجه پیش‌بینی کند.

منبع: خانه ملت

۲

چهره‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: