دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد

پیشنهاد تأسیس صندوق توسعه‌ حمل‌ونقل هوایی به دولت/‌‌ لزوم یکسان‌سازی نرخ سوخت هواپیمای باری و مسافری

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به جلسه متولیان حمل و نقل هوایی و وزیر راه برای رفع مشکلات صنعت اشاره کرد و گفت: یکسان‌سازی نرخ سوخت هواپیمای باری و مسافری، تأسیس صندوق توسعه‌ حمل‌ونقل هوایی و لزوم افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیما در مهرآباد از مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

به گزارش عیارآنلاین ،مقصود اسعدی سامانی  به جلسه دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در این جلسه مدیران عامل شرکت هواپیمایی، نماینده انجمن شرکت‌های هواپیمایی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مواردی را مطرح کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره تأکیداتی داشت.

وی ادامه داد: ‌کاهش نرخ تعرفه عوارض فرودگاهی، آزادسازی قیمت بلیت هواپیما طبق ماده ۱۶۱ قانون اساسی و انتصاب خبرگان صنعت حمل‌ونقل هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری از مواردی بود که از سوی ایرلاین‌ها مطرح و در این باره از وزیر راه قدردانی شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به بیان مشکلات و دغدغه ایرلاین‌ها در این جلسه اشاره کرد و گفت: لزوم بازنگری قوانین مرتبط با تأسیس شرکت‌های هواپیمایی جدید برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران جدید در این صنعت،‌ تسهیل مقررات در این باره با توجه به شرایط پساتحریم و اصلاح ساختار اداری مالی و قانون سازمان هواپیمایی کشوری از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: خارج شدن سازمان هواپیمایی کشوری از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری و تقویت بنیه مالی سازمان هواپیمایی از موارد دیگری بود که در این جلسه عنوان شد.

اسعدی سامانی افزود: جلوگیری از ایجاد رقابت‌های مضره در صنعت، تأمین تسهیلات مالی مورد نیاز توسعه ناوگان با تغییر مقررات صندوق توسعه ملی، مشکلات اخذ عوارض‌ مختلف بر روی بلیت هواپیما نظیر عوارض شهرداری، مشکلات گمرکی ایرلاین‌ها، ظرفیت محدود پارکینگ مهرآباد و لزوم سرمایه‌گذاری مناسب برای افزایش ظرفیت پارکینگ این فرودگاه از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

وی به پیشنهاد ایرلاین‌ها برای تأسیس صندوق توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی اشاره کرد و گفت: در این جلسه همچنین نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی باری به یکسان‌سازی نرخ سوخت هواپیماهای کارگو (باری) و مسافری تأکید داشتند زیرا قیمت سوخت هواپیمای باری طبق نرخ فوب خلیج فارس محاسبه می‌شود و بدین ترتیب ناوگان باری کشور برای تجار و بازرگانان غیراقتصادی شده‌ و قیمت تمام‌شده آنها را افزایش داده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هزینه‌های ارز‌ی شرکت‌های هواپیمایی و نوسانات نرخ ارز، مطالبات ایرلاین‌ها از دولت، زیان شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط با پرواز به مناطق غیراقتصادی و تهاتر بدهی ایرلاین‌ها به دولت با طلب آنها از دولت، از دیگر مواردی بود که دست اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند.

اسعدی سامانی به ایجاد نرخ‌های هیجانی در یک هفته پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، توسط برخی آژانس‌ها اشاره کرد و گفت: «متعادل بودن بازار بلیت پروازهای داخلی پس از اجرای قانون آزادسازی و در شرایط فعلی»، گزارشی بود که به وزیر راه و شهرسازی ارائه شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه راهکارهای مختلف تأمین ناوگان هوایی برای کشور در این جلسه بررسی شد، افزود: همچنین گزارشی از اقدامات شرکت‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای نوروزی به وزیر راه ارائه شد.

وی افزود: پس از بیان این مطالب، وزیر راه و شهرسازی نیز تأکید کرد که فضای کسب و کار باید رقابتی، متناسب و متعادل باشد، ضمن آنکه از مدل‌های بین‌المللی در مدل‌های تأمین مالی استفاده شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بنا به گفته وزیر راه شرکت‌ها باید به سمت ایجاد زنجیره ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل حرکت کنند تا بتواند با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و هتل‌داری، ارزش افزوده این صنعت را افزایش دهند و تأمین مالی مناسبی داشته باشند.

اسعدی سامانی تأکید کرد: این جلسه نشان‌دهنده تعامل و هماهنگی دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی با حوزه حاکمیت و سیاست‌گذار صنعت‌ بود‌.

منبع: فارس

کانال تلگرام

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: