رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت: طبقه‌بندی جایگاه‌ها قابلیت اجرایی ندارد / ایران، لس‌آنجلس نیست

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت درباره طبقه‌بندی جایگاه‌های سوخت گفت: در همه دنیا پمپ بنزین‌ها برند هستند بنابراین تنها با شرکت ملی نفت ایران نمی‌توان جایگاه‌ها را طبقه‌بندی کرد.

به گزارش عیارآنلاین، بیژن حاج‌محمدرضا  ضمن ابراز تاسف از روند تصمیم‌گیری‌ها در ایران بدون توجه به تجربیات سایر کشورها اظهار کرد: طرح طبقه‌بندی جایگاه‌های سوخت با توجه به وضعیت داخلی کشور قابل اجرا نیست.

وی ضمن تاکید بر سخنان متناقض وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران درباره عرضه سوخت سه نرخی عنوان کرد: وزیر نفت از عرضه بنزین با سه قیمت متفاوت خبر می‌دهد در حالی که رئیس شرکت ملی نفت ایران مدعی است که بنزین سه نرخی وجود ندارد.

حاج‌محمدرضا با بیان اینکه این برنامه در برندسازی قابل اجراست، افزود: برند به آرایش یک واحد جایگاهی گفته نمی‌شود بلکه به کیفیت فرآورده نفتی یک شرکت باز می‌گردد.

وی ادامه داد: ما تنها یک شرکت ملی نفت ایران با بنزین یورو ۲ را داریم و بنزین یورو ۴ تنها در چند شهر عرضه می‌شود بنابراین با این شرایط چطور می‌خواهیم با سه قیمت یک نوع بنزین را عرضه کنیم.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت با اشاره بر مشکلات معیشتی مردم گفت: اگر در چنین شرایطی جایگاه سوخت زیبایی در شمال تهران درست کنیم، این جایگاه چه خدماتی می‌تواند به مردم ارائه کند که بابت آن پول بیش‌تری هم بخواهد.

وی اظهار کرد: ایران با شهری مانند لس‌آنجلس کاملا متفاوت است چرا که در آنجا ۱۸ شرکت نفتی وجود دارد و هر کدامشان یک برند هستند.

حاج‌محمدرضا به فرآورده‌های نفتی متفاوت این برند‌ها اشاره و عنوان کرد: شرکت‌های نفتی این شهر فرآورده‌هایی با اسانس‌ها، ادکتیوها و کیفیت‌های مختلف ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال شرکت نفتی شل در هندوستان یک جایگاه بنزین تاسیس کرد و کیلومترها صف برای استفاده از این بنزین‌های آن تشکیل شد چرا که مردم اعتقاد داشتند بنزین این شرکت از نظر ماندگاری و کیفیت با بنزین‌های دیگر جایگاه‌ها متفاوت است.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: ایجاد چنین شرایطی نیازمند فرهنگ‌سازی است و متاسفانه ما به عنوان واحد اجرایی این طرح هنوز نمی‌دانیم آقایان چه می‌گویند.

وی با بیان اینکه پمپ بنزین یک برند است و هیچ بحثی در آن نیست، افزود: با این وجود برای چنین طرحی باید کیفیت بنزین‌ها متفاوت باشد و برندهای مختلف در کنار هم قرار گیرند تا مشتری امکان انتخاب داشته باشد.

حاج‌محمدرضا تصریح کرد: در چنین مواردی باید با ما به عنوان واحد اجرایی صحبت شود اما در عمل این اتفاق نیافتاد و باید دید چه چیزی در این میان وجود دارد.

وی با بیان اینکه منکر برندسازی در حوزه بنزین نیستیم، عنوان کرد: برند را کشوری می‌سازد که دروازه‌های آن به روی تمام مارک‌های دنیا باز بوده و این برندها در آن کشور کار می‌کنند.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت اظهار کرد: کدام شرکت نفتی مانند شل حاضر است که با قیمت یک هزار و ۸۰۰ تومان هزینه تمام شده بنزین و همچنین احتساب ۲۰ درصد هزینه واردات که مجموعا معادل ۲ هزار و ۴۰۰ تومان می‌شود، بنزین خود را وارد ایران کرده و در نهایت نیز با نرخ یک هزار تومان بفروشد.

وی تاکید کرد: در نتیجه در شرایط موجود تنها شرکت ملی نفت ایران می‌ماند و یک نوع بنزین که می‌خواهند با سه قیمت متفاوت ارائه کنند.

حاج‌محمدرضا خاطر نشان کرد: باید برای این موضوع فرهنگ‌سازی شود و در رابطه با خدمات ارائه شده در جایگاه‌ها به جز سوخت‌رسانی آگاهی‌بخشی صورت گیرد.

منبع: صدای صنعت

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: