۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
فیروزآبادی معتقد است درصورت قابلیت‌های بیشتر نرم‌افزارهای دیگر، کاربران از تلگرام هم مهاجرت می‌کنند

مراحل‌پایانی تدوین سند بازی‌های ‌رایانه‌ای/ کپی‌برداری اکثر بازی‌ها از مدل‌ غربی

دبیر شورای عالی فضای مجازی، علت رشد اقبال عمومی به استفاده از تلگرام را توسعه قارچی این نرم‌افزار و تامین نیازهای کاربران آن دانست و تصریح کرد: علت اینکه تلگرام در ایران گـُل کرد امکاناتی است که برای آن در نظر گرفته شد؛ بنابراین اگر شبکه اجتماعی دیگری قابلیت جدیدی داشته باشد که برای مشترکان ایجاد جاذبه کند، به طور حتم با اقبال عمومی مواجه خواهد شد.

به گزارش عیارآنلاین،سید ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به استفاده ۱۵ میلیون نفری کاربر ایرانی از نرم افزار تلگرام در خصوص چرایی اقبال عمومی به این نرم افزار، گفت: با توجه به اینکه ارزش شبکه های اجتماعی به تعداد مشترکان آن است، علت رشد اقبال عمومی به استفاده از تلگرام نیز توسعه قارچی این نرم افزار است؛ یعنی وقتی یک یا چند نفر از گروه یا برخی اعضای یک خانواده عضو یک شبکه اجتماعی می شوند خواه نا خواه به دنبال خود چند نفر دیگر را نیز برای استفاده از این نرم افزار ترغیب می کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: وقتی اقبال به استفاده از یک شبکه اجتماعی صورت بگیرد مهاجرت نیز در این شبکه‌ها به صورت قارچی رخ می دهد. نمونه بارز این موضوع وایبر بود که مردم به تلگرام مهاجرت کردند و به طور حتم از این نرم افزار نیز به نرم افزار دیگر که بیشتر مطابق نیازهایشان باشد مهاجرت می‌کنند.

فیروزآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه علت رشد اقبال عمومی برای استفاده از تلگرام چیست، تصرح کرد: علت اینکه تلگرام در ایران گـُل کرد امکاناتی است که برای آن در نظر گرفته شد بنابراین اگر شبکه اجتماعی دیگری قابلیت جدیدی داشته باشد که ایجاد جاذبه برای مشترکان کند به طور حتم با اقبال عمومی مواجه خواهد شد.

ضرورت اصلاح نوع حکمرانی در شبکه های اجتماعی

وی در پاسخ به این سوال که سرعت بالای اینترنت منجر به رشد ناهنجاری‌های اجتماعی در نتیجه استفاده نادرست از فضای اجتماعی خواهد شد یا خیر، گفت: سرعت بالای اینترنت نمی تواند مضر باشد اما باید با حکمرانی صحیح مسئولان در  شبکه های اینترنتی و آموزش نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی در سنین مختلف و یا تعریف میزان دسترسی ها با لحاظ کردن محتوای ملی از خطرات احتمالی آن کاست.

فیروزآبادی ادامه داد: نوع هدایت و حکمرانی ما در شبکه های اینترنتی و اجتماعی نیازمند اصلاح است.

ضرورت بهبود وضعیت بازی های رایانه ای بومی در بازار

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه سالانه ۱۴ میلیارد ساعت بازی رایانه ای در ایران انجام می شود، افزود: طرحی در شورای عالی فضای مجازی به عنوان اقدام‌های اساسی که باید در رابطه با بازی‌های رایانه‌ای انجام شود، تهیه و برای اکثر وزارت خانه‌ها و سازمان‌هایی مرتبط با این مهم تعیین تکلیف کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص بازی‌های رایانه ای سندی در حال نهایی شدن است که در اولین جلسه منتشر خواهد شد.

فیروزآبادی گفت: سند مذکور راهنمای این خواهد بود که وضعیت بازی های رایانه ای بومی را در بازار بهبود ببخشد.

دیبر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از نابسامانی وضعیت بازار تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی، گفت: تنها یک درصد از این بازی‌ها ایرانی هستند و بخشی از آنها نیز کپی از مدل‌های غربی است، ما باید در این نوع بازی‌ها سبک زندگی ایرانی-اسلامی را نیز تبلیغ کنیم.

فیروزآبادی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که بازار سرگرمی‌های رایانه‌ای ایرانی توسعه یابد، گفت: با بومی شدن بازی‌های رایانه‌ای ایجاد اشتغال و بزرگ شدن بازار داخلی را شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه بازی های خارجی باید مجوزهای لازم را دریافت کنند، گفت: امید است برای رشد بازی های رایانه ای بومی در کشور دولت و مجلس در حین بررسی بودجه ۹۵ توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

منبع:خانه ملت

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: