۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸

جوابیه آموزش و پرورش به یک مطلب

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش اقدامات صورت گرفته برای افزایش سرانه مطالعه در میان دانش‌آموزان را عنوان و تأکید کرد:‌ تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی و کتابخانه‌های آموزشگاهی در دوره متوسطه برای افزایش سرانه مطالعه صورت گرفته است.

به گزارش عیارآنلاین،وزارت آموزش و پرورش به مطلب منتشر شده در این خبرگزاری با عنوان « چرا کتابخوانی در مدارس ایران مریض است» واکنش نشان داده و با ارسال جوابیه‌ای به این موضوع پاسخ داده است.

در بخشی از مطلب منتشره در خبرگزاری تسنیم آمده بود:‌ آموزش و پرورش تاکنون ساعتی به نام ساعت مطالعه نداشته و نداریم، هر چند کلاسی مانند انشاء، مطالعات اجتماعی،‌ تفکر و پژوهش که جدیداً به برنامه درسی اضافه شده است،‌ زمینه‌هایی را برای اینکه دانش‌آموز وادار به گفت‌وگو و مطالعه شوند،‌ فراهم می‌کند.

نسبت به آینده کتابخوانی در مدارس خوش‌بین نیستیم، از آمار کتاب کودک و نوجوان جامعه می‌توان وخامت اوضاع را فهمید و باید گفت‌، کتابخوانی در مدارس وضعیت مریضی دارد.

حال معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با ارسال جوابیه‌ای چنین توضیحاتی را ارائه کرده است: اقدامات مختلفی از سوی آموزش و پرورش برای زمینه سازی مطالعه در میان دانش آموزان صورت گرفته است که می‌توان به ارتقای سرانه مطالعه کتاب در مدارس از جمله طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی و کتابخانه‌های آموزشگاهی در دوره‌های اول و دوم متوسطه، اجرای ساعت انشاء، درس مطالعات اجتماعی، درس تفکر و پژوهش، ایجاد ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در سطح ۵ هزار مدرسه و برگزاری مسابقه کتابخوانی اشاره کرد که این موارد همگی در نوع خود از عوامل تأثیرگذار در امر ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزان است.

اما نباید از تأثیر عملکرد خانواده‌ها و تمام دستگاه‌های فرهنگی به عنوان مکمل فعالیت‌ها و اقدامات  غافل بود. امید است در برنامه ششم توسعه جهت همگانی کردن امر مطالعه و کتابخوانی که زمینه ساز مطالعه مفید است توجه ویژه صورت پذیرد و این موضوع مهم به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

منبع: تسنیم

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: