۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰

نگاه شایسته‌ای در توزیع امتیازات اجتماعی به معلم نشده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید در گام اول نقش معلم و مرتبه آن را در جامعه پررنگ‌تر ببینیم؛ این درحالیست که در توزیع امتیازات اجتماعی، نتوانسته‌ایم به معلم نگاه درستی داشته باشیم.

علیرضا سلیمیبه گزارش عیارآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص مقام و منزلت معلمان در جامعه، اظهار داشت: معلمی شریف‌ترین شغل‌هاست چرا که محصول معلم، شریف‌ترین محصول‌هاست.

وی ادامه داد: معلم انسان‌های فرهیخته و کارآمد را تربیت می‌کند و تربیت چنین انسانی، یک اقدام متعالی در بین رفتارهای انسانی است و ارزش معلمی را نمی‌توان با ابزار مادی سنجید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: معلم یک ایثارگری است که از جان خود مایه می‌گذارد و برای تربیت به میدان می‌آید چرا که تربیت کردن یک اقدام حساس و پیچیده است و معلم علاوه بر اینکه از نظر معنوی در جامعه نقش آفرینی می‌کند در بحث تربیت منابع انسانی که از مهمترین منابع بشری است، نقش اساسی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی افزود: هر چند بعد از انقلاب توانسته‌ایم اقداماتی در تکریم معلم انجام دهیم اما در رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فراوانی داریم.

وی اضافه کرد: باید در گام اول نقش معلم و مرتبه آن را در جامعه پررنگ‌تر ببینیم و واقعیت این است که رتبه و مقام معلم برترین رتبه‌هاست و در توزیع امتیازات اجتماعی نتوانسته‌ایم به معلم نگاه درستی داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نمی‌شود با شعار دادن کام معلمان را شیرین کنیم و اقدامات اساسی برای آنها انجام نشود؛ مسئولان در شعار وقتی نوبت به معلم می‌رسد شعار خوب می‌دهند اما در اقدام به زیبایی سخن خود عمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی با اشاره به نظام رتبه‌بندی معلمان خاطر نشان کرد: تأخیر در اجرای نظام رتبه‌بندی که از ارکان سند تحول است در اجرایی کردن سند تحول تأثیر می‌گذارد.

منبع: فارس

 

تلگر

چهره‌

۱ دیدگاه
  1. احمد :

    یک مثلی هست که میگویند که مصیبت آنقدر سخته که مرده شوی هم به حال میت گریه میکند. باید عرض کنم که همین مجلس در قفل کردن کارهای آموزشی بی تاثیر نبوده است مثلا هیچگاه از وزیر محترم نمی پرسند چرا پاداش پایان پایان خدمت فرهنگیان را پس از یک سال و پانزده روز نمی دهند

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: