نقوی حسینی:

اراده لازم در مدیران آموزش و پرورش برای حل مشکلات اقتصادی این وزارتخانه وجود ندارد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه کمک‌های مردمی به مدارس باید داوطلبانه باشد، گفت: دریافت اجباری کمک‌های مردمی از دانش آموزان در مدارس دولتی خلاف قانون است.

به گزارش عیارآنلاین، سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اینکه برخی مدارس دولتی اقدام به دریافت اجباری کمک به مدرسه از خانواده های دانش‌آموزان می‌کنند، گفت: باید گفت در اینکه اداره مدارس در آموزش وپرورش نیازمند مشارکت آحاد مردم بوده و همه باید کمک کنند تا مدرسه اداره شود، هیچ شکی وجود ندارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما حمایت ومشارکت مردم دراداره مدارس دولتی نباید به اجبار صورت گیرد، زیرا دریافت اجباری کمک‌های مردمی ازسوی مدیران مدارس دولتی خلاف قانون است و هر مدیری که خانواده ای را اجبار به پرداخت کمک‌های مردمی کند خلاف قانون عمل کرده است، بنابراین وزارت آموزش وپرورش باید بر این موضوع نظارت کرده و با خاطیان برخورد کند.

وی تصریح کرد: اما بازهم به همه خانواده ها و اولیای دانش آموزان توصیه می شود که به صورت داوطلبانه و در حد توان به مدارس دولتی کمک کنند، چون اداره مدارس سخت است و سرانه‌ای بسیار پایین به آنها تعلق می‌گیرد، به عنوان مثال سرانه سال جاری مدارس بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است که این میزان حتی پول فیش برق و گاز یک مدرسه هم نیست، بنابراین ضمن اینکه توصیه می‌شود همه به آموزش و پرورش کمک کنند، ولی دریافت اجباری هرنوع وجهی خلاف قانون است.

نقوی حسینی با تاکید براینکه آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری روبه رو است، افزود: متاسفانه افزایش اعتبارات این وزارتخانه در بودجه هم نمی تواند مشکلات را حل کند، به عنوان مثال در بودجه سال ۹۳ به نسبت سال ۹۲ اعتبارات آموزش و پرورش حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، اما همچنان مشکلات پا برجا است، ازاین رو افزایش اعتبارات خیلی کمک کننده نیست، هرچند که باید تاکید کرد مدیریت هم به درستی دررفع مشکلات انجام نمی شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم بابیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند انقلاب اقتصادی است، گفت: اقتصاد آموزش و پرورش باید متحول شود، وگرنه روزبه روز مشکلات این وزارتخانه افزایش پیدا خواهد کرد؛ متاسفانه در ۳ سال پی در پی در قانون تاکید شده که دستگاه ها می توانند املاک، مستغلات و مستحدثات خود را تبدیل به احسن کنند و مازاد آن را به فروش رسانند، اما کارکرد آموزش و پرورش دراین خصوص با وجود بیشترین املاک صفر است.

نقوی حسینی افزود: مدیران درآموزش و پرورش دانش اقتصادی و شجاعت لازم برای ایجاد تحول دراین وزارتخانه را ندارند، بنابراین بارها در جلسات فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی ازآنها خواسته شده از این ماده قانونی که بستر لازم را برای فعالیت های اقتصادی فراهم کرده استفاده کنند، اما متاسفانه مسئولان این وزارتخانه تا کنون پاسخ روشنی این خصوص ندادند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، گفت: اراده لازم در مدیران آموزش و پرورش برای حل مشکلات اقتصادی این وزارتخانه وجود ندارد، بنابراین یکی ازمواردی که استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش برآن تاکید دارند این موضوع است که مدیریت فعلی نمی تواند آرمان های آموزش و پرورش را اجرایی کند، زیرا جای سوال دارد که اعتبارات سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۳۰ درصد افزایش داشته است، اما چه تغییرو اتفاقی در آموزش و پرورش به وجود آمده است.

منبع: خانه‌ملت

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: