۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵

تأمین منابع مالی راه‌آهن تهران – همدان – سنندج از محل فاینانس چین

معاون وزیر راه از موافقتنامه پیمان تکمیل طرح و ساخت راه‌آهن تهران – همدان – سنندج با شرکت چینی خبر داد و گفت: در راستای تامین منابع از روش‌هایی غیر از بودجه، این موافقتنامه که شامل تکمیل طرح و ساخت خط ریلی به همراه تامین منابع مالی به روش فاینانس است، با شرکت چینی منعقد شد.

به گزارش عیار انلاین ، به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌ علی نورزاد اظهار داشت: در جلسه با اعضای هیئت عالی رتبه شرکت چینی موافقتنامه پیمان تکمیل طرح و ساخت راه‌آهن تهران-همدان-سنندج‌ امضا شد.

خط ریل

وی افزود: این موافقتنامه در امتداد تفاهم‌نامه قبلی که چند ماه گذشته ‌بین شرکت ساخت و توسعه و طرف چینی مبادله شده بود،‌ به امضای طرفین رسید.

نورزاد ‌گفت: در راستای تحقق سیاست‌های دولت یازدهم برای تامین و جذب منابع طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فارغ از منابع عمومی لازم است از تمامی ظرفیت‌ها و روش‌های موجود تامین مالی بهره برد که امضای این موافقتنامه در همین راستا و برای تکمیل طرح و ساخت راه آهن تهران-همدان-سنندج است‌.

وی اضافه کرد: در این موافقت‌نامه پیمانکار چینی مسئول تامین منابع مالی به روش فاینانس نیز است که مواردی از این دست ما را در پیشبرد اهداف توسعه خطوط ریلی مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور یاری خواهد کرد.

نورزاد ادامه داد: پس از سفر رئیس‌جمهور به چین توافقات راهگشایی برای استفاده از ظرفیت فاینانس بین دو کشور انجام و بسترهای لازم برای این امر محقق شد که امضای این موافقتنامه پیمان حاصل همین ارتباطات موثر مابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد تا طرفین نسبت به انجام مقدمات LC در اسرع وقت اقدام نمایند و در خلال گشایش LC، بررسی‌های فنی برای دستیابی به توافق نهایی و امضا و مبادله قرارداد را انجام دهند.

بنابراین گزارش مبلغ این قرارداد به روش فاینانس از طریق خط اعتباری ایران و چین تامین خواهد شد.

طرح راه آهن تهران-همدان-سنندج به طول ۴۱۰ کیلومتر و یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر برای باری طراحی شده است، این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌کند.

همچنین تعداد ۱۲ ایستگاه شامل همدان و ساوه (بعنوان ایستگاه‌های تشکیلاتی درجه ۱)، نوبران و فامنین (به عنوان ایستگاه‌های مسافری درجه ۲) و ۸ ایستگاه درجه۳ (که در دو فاز اول و دوم ساخته می‌شوند) در این مسیر در نظر گرفته شده است.

این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند، موجب فراهم ‌آوردن بستری مناسب به ‌منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سیر و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

منبع:فارس

تلگر

چهره‌

۱ دیدگاه
  1. اردلان :

    منتظر باشید…….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: