۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱

پرتال جامع خودرو کشور، گامی در جهت تحقق توسعه تجارت الکترونیکی

به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه توسعه تجارت الکترونیکی کشور، نخستین پرتال جامع خودرو کشور مطابق برنامه تعیین شده در قانون، در شهریور ماه سال ۱۳۸۵ راه اندازی شد.

به گزارش عیار انلاین، ایجاد و راه اندازی این پرتال به منظور مرتبط کردن فعالان صنعت خودرو، ارایه اطلاعات درباره تازه ترین فناوری های صنعت خودرو، امکان حضور تمام فعالان حوزه صنعت خودرو اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان، قطعه سازان، نمایندگی های و نمایشگاه داران، تجهیزات جانبی و … صورت گرفته است.

خودرو

شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه تجارت الکترونیکی، ماموریت طراحی و ایجاد سایت ‘پرتال جامع خودرو کشور’ را بر عهده دارد.

مدیر بازاریابی شرکت مگا به عنوان اولین مجموعه تخصصی حوزه تجارت الکترونیکی صنعت کشور، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این پرتال امکانات و خدماتی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه توسعه تجارت الکترونیکی لحاظ شده است، یکی از مهمترین سرویس های این پرتال را که در آن عملیات خرید و فروش خودرو با سهولت خاصی امکان پذیر است بخش خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم عنوان کرد.

محمودرضا بخشی افزود: امکان ثبت رایگان کلیه اطلاعات خودرو بدون محدودیت، امکان درج عکس خودرو با کیفیت بالا از تمام زوایا، انتخاب نحوه خرید نقدی یا اقساطی، امکان جزئیات کامل از شرایط بیمه خودرو و لوازم و وسایل اضافی و … از مهم ترین ویژگی های این بخش در پرتال جامع خودرو کشور به آدرس اینترنتی www.iranecar.com است.

وی اضافه کرد: در این بخش پس از ثبت خودرو توسط فروشنده، خودرو مذکور در لیست خودروهای فروشی سایت قرار می گیرد و خریداران با مراجعه به بخش خرید خودرو های نو و دست دوم اقدام به جستجوی خودروی مورد نظر خود می کنند و پس از یافتن آن می توانند از طریق جایگاهی که سایت در اختیار آنها قرار داده و یا از طریق اطلاعات تماس با فروشنده وارد مذاکره شوند.

حجم قابل توجه خودروهای ثبت شده در این بخش به خریداران این امکان را می دهد که بهترین انتخاب را داشته باشند. در ضمن واردکنندگان شخصی و نمایشگاه داران خودرو نیز با مراجعه به این بخش قادر خواهند بود تمام خودروهای خود را بصورت رایگان ثبت کرد و منتظر جذب مشتریان اینترنتی باشند. در این بخش قسمتی تحت عنوان قیمت صفر خودروها نیز در نظر گرفته شده که کاربران از قیمت های روز شرکت های خودروساز و یا واردکنندگان مطلع می شوند.

بخشی افزود: این پرتال به عنوان یک زیرساخت جامع و کامل تمام خدمات و فعالیت های صنعت خودرو را در سه الگوی B2B (شرکت با شرکت)و B2C(شرکت با مصرف کننده) و C2C(مصرف کننده با مصرف کننده) به شرکت های فعال در این صنعت و مردم ارایه می کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بسیار ارزنده و بزرگ در پرتال جامع خودرو کشور، فروش اینترنتی خودروسازان است، گفت: از سال ۸۷ فروش اینترنتی خودرو با مجموعه سایپا آغاز شد و سپس ایران خودرو، پارس خودرو، سایپا دیزل و بهمن موتور از دیگر خودروسازانی بودند که از طریق این پرتال فعالیت فروش خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال تعداد فروش محصولات خودروسازان بزرگ کشور در طیف قیمتی زیر۳۰ میلیون تومان به ۲۱۵ هزار دستگاه رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه درسال گذشته نشانگر رشد ۶۰ درصدی است.

بخشی اضافه کرد: همچنین تعداد فروش اینترنتی خودروهای طیف قیمتی بالای ۳۰ میلیون تومان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود شش برابر رشد داشته است. در این مدت ۵۶ هزار دستگاه در این طیف قیمتی به فروش رسیده است.

این فعال حوزه تجارت الکترونیکی یادآور شد که از ابتدای فعالیت پرتال جامع خودرو کشور در سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از ۲۶۲ هزار میلیارد ریال خودرو از طریق این پرتال به صورت اینترنتی به فروش رسیده است.

به گفته وی، حجم ریالی فروش اینترنتی خودرو از طریق این پرتال در نوع خود بی نظیر بوده و موید استقبال و اعتماد آحاد جامعه به این نوع روش خرید است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با وجود ظرفیت سرویس دهی و امنیت بسیار بالای پرتال و با توجه بیشتر مسئولان حوزه های مرتبط و گسترش این مقوله به سایر حوزه ها، سهم قابل توجهی در شکوفایی بیشتر صنایع و نیز توسعه تجارت الکترونیکی کشور داشته باشیم.

منبع:ایرنا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: