۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۸
فیاضی مطرح کرد:

انتقاد از واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی/اتمام مهلت دو‌هفته‌ای فانی برای پاسخگویی درباره علت واگذاری‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با انتقاد از اقدام اخیر وزارت آموزش و پرورش در واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، گفت: با توجه به پایان مهلت دو هفته‌ای مجلس به وزیر آموزش وپرورش برای پاسخگویی در این زمینه، منتظر ارایه پاسخ وزیر هستیم تا تصمیم گیری نهایی از سوی نمایندگان انجام شود.

به گزارش عیارآنلاین، عبدالوحید فیاضی در گفت وگویی با یادآوری نزدیک شدن به اتمام مهلت دو‌هفته‌ای مجلس به وزیر آموزش وپرورش برای پاسخگویی درباره چرایی واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی٬ گفت: مهلت درنظر گرفته شده هفته جاری به پایان خواهد رسید و وزیر آموزش وپرورش باید پاسخ قانع‌کننده‌ای در خصوص واگذاری مدارس دولتی با وجود کمبود فاحش محیط‌های آموزشی به نمایندگان بدهد.

عبدالوحید فیاضی

نماینده مردم محمود‌آباد و نور در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه واگذاری مدارس به بخش خصوصی در میان تمامی مشکلاتی که این روزها بخش آموزش و پرورش کشور با آن مواجه است توجیه منطقی ندارد٬ افزود: مدارسی که کفاف دانش‌آموزان خود را نمی‌دهد چرا باید به بخش دیگری واگذار شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه مدارس استیجاری و مشکلاتی که با آن مواجه هستند از مهم‌ترین معضلات آموزش و پرورش است٬ گفت: بهتر است مسئولان در مسیر رفع مشکلات مدارس که مهد آموزش کشور به شمار می‌روند قدم بردارند نه اینکه نسبت به پاک‌کردن صورت مسئله با واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه واگذاری مدرسه دولتی به بخش خصوصی با هیچ منطقی سازگار نیست٬ تصریح کرد: مدارس دولتی از اموال دولت بوده و هر نوع واگذاری آن حتی به صورت موقتی قانونی نیست.

فیاضی با تاکید بر اینکه اصرار وزارت آموزش و پرورش بر ادامه روند کنونی و واگذاری مدارس به بخش خصوصی به واکنش و برخورد جدی نمانیدگان منجر خواهد شد٬ گفت: دولت باید با پاسداری از اموال ملت در راستای ارتقای بهره‌وری حرکت کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: در هفته جاری کمیسیون آموزش مجلس با دعوت از فانی وزیر آموزش و پرورش توضیحات وی در خصوص واگذاری برخی مدارس به بخش خصوصی را استماع کرده و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع : خانه ملت

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: