۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۷

ضرب الاجل تامین آب و برق برای ۶۰ هزار مسکن مهر/قطار بین شهری چاره جا‌به جایی هفت میلیون مسافر در حومه تهران

در نشست دو ساعت و نیمه وزیر راه وشهرسازی و معاونان وی با استاندار تهران با اعلام اینکه روزانه ۱٫۵ میلیون تردد در راه‌های برون شهری تهران صورت می‌گیرد از اتمام ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس و به مرحله نهایی رسیدن ۲۰ هزار واحد مسکن مهر و انتظار این واحد‌ها برای رسیدن خدمات زیربنایی به منظور واگذاری خبر دادند.

به گزارش عیارآنلاین، شامگاه روز گذشته عباس آخوندی به همراه قائم مقام خود در مسکن مهر، معاونان خود در حوزه مسکن و مدیرعامل شرکت راه آهن در دفتر استاندار تهران به بحث و بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی این استان پرداختند تا برای ارائه خدمات بهتر به مردم چاره‌ای بیندیشند.

مسکن مهر  - اندیشه

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران در این نشست اظهار داشت: بر اساس برنامه در استان تهران ساخت ۱۰۵ هزار واحد مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۳۶ هزار واحد مسکن مهر توسط بنیاد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۹۵۳۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند، ۸۹۴۵۶ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس و ۳۰۹۳ واحد مسکن مهر در شهر اندیشه پیش بینی شده است که از این تعداد تاکنون۸۸۳۷۸ واحد توسط اداره کل به اتمام رسیده است که میانگین ساخت ۹۰ درصدی در ساخت واحد های مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران را نشان می دهد.

فریبرز واحدی ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن ۲۲۳۸۹ تاکنون در استان تهران به اتمام رسیده که به طور میانگین ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ساخت ۶۱۴۴۸ واحد مسکن مهر در پرند به اتمام رسیده است که پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی ساخت مسکن مهر در پرند را نشان می دهد. همچنین ساخت ۲۸۵۶۶ واحد در پردیس به اتمام رسیده است که پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی را نشان می دهد در اندیشه نیز ۱۴۴۳ واحد مسکن مهر تکمیل شده است که میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در مجموع می توان کل ساخت مسکن مهر در استان تهران پیشرفت ۷۷ درصدی را نشان می دهد که مهمترین مشکلان مسکن مهر این استان خدمات زیربنایی از جمله آب و فاضلاب و خدمات روبنایی شامل مدارس، اماکن فرهنگی، مراکز درمانی و انتظامی است.

همچنین در ادامه در این نشست حسن کریمی معاون امور عمرانی استاندار تهران عمده ترین مشکل مسکن مهر در این استان را مربوط به تعاونی ها اعلام کرد و گفت: ۱۲۰ شرکت پیمانکاری تعاونی مسکن در تهران ثبت شده است که قرار داد دوجانبه دارند و بیشترین مشکل در اتمام مسکن مهر در حوزه این تعاونی ها قرار دارد.

در این نشست اعلام شد که در استان تهران ۲۳ هزار واحد مسکن مهر مربوط به تعاونی ها به اتمام رسیده است و ۱۵ هزار واحد مسکن مهر که بیشتر مربوط به تعاونی های مشاغل آزاد است با مشکل مواجه‌اند.

سهم حوزه راه و شهرسازی از اعتبارات استان ۱۲٫۷ درصد

وی اعلام کرد: سهم حوزه راه و شهرسازی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران ۱۲٫۷ درصد بوده است این در حالی است که میانگین استفاده از اعتبارات استانی در حوزه راه وشهرسازی در کشور حدود ۲۰ درصد است.

واحدی یاد آور شد: از ابتدای امسال تاکنون پروژه‌هایی با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان در راه و شهرسازی استان تهران به بهره‌برداری رسیده است در حالی که کل اعتبار دریافت شده در این حوزه در همین مدت ۳۶ میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر ۱۹۳ میلیارد تومان بدهی مثبته در استان داریم و ۵۵۰ میلیارد تومان نیز پروژه در دست اجرا داریم.

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران تصریح کرد: پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در استان تهران حدود هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: شبکه راه‌ها در استان تهران ۳۰۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و مابقی راه فرعی است.

۱٫۵ میلیون تردد روزانه در راه‌های برون شهری استان تهران

واحدی تصریح کرد: بر اساس آمار دوربین‌های ترددشمار روزانه ۱٫۵ میلیون تردد روزانه در راه‌های مواصلاتی استان تهران به ثبت می رسد که نشان می‌دهد ۸۵۳ هزار خودرو در این جاده‌ها حداقل یکبار تردد دارند.

قطار بین شهری چاره جا‌به جایی هفت میلیون مسافر در حومه تهران

در ادامه این نشست قطار بین شهری (حومه‌ای) در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و وزیر راه وشهرسازی در این نشست اظهار داشت: ۱۵٫۶ میلیون نفر در تهران و حومه ساکن هستند که حدود ۸٫۴ میلیون نفر در شهر تهران ساکن هستند و بیش از ۷ میلیون نفر در حومه ساکن هستند که روزانه در مسیر تهران تردد می کنند.

آخوندی یادآور شد: درتهران چاره‌ای جز انتقال بار جاده به راه آهن در حمل و نقل حومه‌ای نداریم و از نظر کارشناسان راه آهن مسیرهای حومه‌ای تهران با توجه به حجم مسافر “ریل پسند” هستند.

پیشنهاد ایجاد معاونت قطارهای حومه‌ای

وی اعلام کرد: به مدیر عامل شرکت راه آهن پیشنهاد شده است ایجاد معاونت قطارهای حومه‌ای را مورد بررسی قرار دهد و اپراتوری قطارهای حومه‌ای مهمترین بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با ارائه توضیح کاملی در خصوص طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه تهران و حومه از جمله کمربند جنوبی تهران (از ابیک تا پردیس)، بزرگراه چرمشهر تا پردیس، کمربندی های شمالی و جنوبی ادامه آزادراه تهران-پردیس برای اتصال به محور‌های هراز و فیروزکوه تصریح کرد: ادامه مسیر همت به کرج از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

پرداخت ۲۵ درصد بدهی پیمانکاران

آخوندی در این نشست اعلام کرد: بر اساس مصوبه‌ای در هیأت دولت بین ۲۵ تا ۳۰ درصد مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید تلاش کنیم برای حل ترافیک بین شهری تهران مفهوم قطار حومه ای را در فرهنگ مردم جا بیندازیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت قطار حومه ای و تفاوت آن با مترو گفت:رفت و آمد قطار حومه ای بسته به تقاضا ، برنامه ریزی می شود و باید حتماَ پارکینگ های مناسبی در ایستگاه های حومه شهر برای آن فراهم شود تا متقاضیان وسایل خود را در آنجا پارک کنند و از طریق قطار به متروی شهرها متصل شوند.

بررسی مشکل زمین‌های واگذار شده در محدوده منابع طبیعی تهران و زمین‌های جهاد کشاورزی از موضوعات دیگر مورد بحث در این جلسه بود که مقرر شد در نشست مدیران استانی موضوع مورد بررسی دقیق تر و راهکارهای لازم پیشنهاد شود.

منبع:فارس

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: