رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد

انتقال ۴ درصد دانش‌آموزان از مدارس دولتی به غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به انتقال ۳ تا ۴ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی به مدارس غیردولتی گفت:‌ مناطق محروم و حاشیه‌های شهر در اولویت اجرای طرح خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی هستند.

به گزارش عیارآنلاین، مرضیه گرد در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش «یکی از سیاست‌های پنج گانه وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌هاست در این زمینه برای سال تحصیلی جدید چه برنامه‌هایی را در راستای بهره‌مندی از مشارکت بخش خصوصی و خانواده‌ها در اداره مدارس دارید؟‌» اظهار داشت:‌طبق بحث‌های حمایتی از مدارس غیردولتی که آن را اعلام کردیم، نوع جدیدی از مشارکت تعریف شده است و در تلاش هستیم تا از مشارکت افراد حقیقی و نهادهای حقوقی بهره ببریم به گونه‌ای که نهادهای حقوقی می‌توانند بخشی از شهریه فرزندان شاغل خود را در مدارس غیردولتی بپردازند.

مدرسه ابتدایی

وی افزود: بر این اساس افراد حقیقی و مجموعه‌های حقوقی می‌توانند در بحث مدارس غیردولتی مشارکت داشته باشند به عنوان مثال اگر مدرسه‌‌ای در حال تخریب است و مشکلات خاصی دارد قراردادی را با یکی از مدارس غیردولتی بسته و دانش‌آموزان این مدرسه دولتی را به مدرسه غیردولتی منتقل می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی به صورت عقد قرارداد و تفاهم با مدیران کل در استان‌ها صورت می‌گیرد و این فعالیت بار نخست است که می‌خواهد اجرا شود و نگاه ما در بحث خرید خدمات آموزشی با اولویت مناطق محروم، حاشیه‌های شهر و مناطق دارای امکانات محدود است.

گرد بیان کرد:‌ استان‌ها در حال بررسی موضوع هستند و هر استانی متناسب با شرایط خود در زمینه خرید خدمات آموزشی تصمیم می‌گیرد. برای مهر ۹۳ حدود ۳ تا ۴ درصد از دانش آموزان مدارس دولتی به مدارس غیردولتی منتقل می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش «سرانه هر دانش‌آموز هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در طول یک سال تحصیلی است به ندرت پیش می‌آید که مدارس غیردولتی با این سرانه کم از دانش آموزان مدارس دولتی ثبت‌نام کنند؟» گفت: شهریه مدارس غیردولتی در استان‌های مختلف متفاوت است، مدارس در برخی از استان‌ها با شهریه کم فعالیت می‌کنند. از مدارس درخواست کرده‌ایم از سودشان تا جایی که می‌توانند کوتاه بیایند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: البته باید توجه داشت که شرایط مدارس غیردولتی در تهران متفاوت بوده و پاسخگو نیست. در اجرای این طرح نگاه ما به مناطق محروم و کم برخوردار است و نوع اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

منبع: تسنیم

چهره‌ها:

۱ دیدگاه

  1. همتی فر :

    باید دید این سیاست چه پیامدهای منفی و چه نتایج مثبتی می‌تواند داشته باشد.
    فی‌الجمله اگر درست اجرا شود، به نظر می‌آيد بتواند در بهبود کیفی آموزش موثر باشد. اما اینکه چقدر به قوی شدن مدارس غیرانتفاعی منجر می‌شود و چقدر فرهنگ سازی آن‌ها قابل کنترل است و… جای بحث دارد.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: